صعود دوباره دلار؛ بازار ارز افت بیشتر قیمت‌ها را تحمل نکرد

صعود دوباره دلار؛ بازار ارز افت بیشتر قیمت‌ها را تحمل نکرد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران پس از تجربه کف قیمتی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومانی و در پی توقف عرضه ارز بار دیگر سیر صعودی به خود گرفت و یک ساعت پیش از پایان روز کاری چهارشنبه افزایش یافت.

آگهی

نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران پس از تجربه کف قیمتی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومانی و در پی توقف عرضه ارز، بار دیگر سیر صعودی به خود گرفت و در پایان روز کاری چهارشنبه به بیش از ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

در حالی که پس از چهار روز نزول مستمر قیمت دلار در بازار ارز ایران، نرخ فروش این ارز در پایان معاملات روز سه‌شنبه به ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده بود، همزمان با ادامه نزول قیمت فروش دلار در سامانه رسمی نظارت ارز(سِنا)، بهای دلار آمریکا در بازار آزاد تهران تا پیش از ظهر چهارشنبه تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت.

ثبت این کف قیمت دلار آزاد که از روز ۶ بهمن ماه گذشته تاکنون بی‌سابقه بود پس از آن رخ داد که شبکه رسمی صرافی بانک‌ها که تحت نظر بانک مرکزی ایران قرار دارند، نرخ عرضه دلار را صبح چهارشنبه تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش دادند.

با کند شدن عرضه ارز توسط شبکه بانک مرکزی و رشد تقاضای دلار ۱۱ هزار تومانی، نرخ فروش دلار در بازار آزاد تهران از بعدازظهر چهارشنبه بار دیگر روند صعودی به خود گرفت و تا ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت. البته همزمان نرخ فروش دلار در شبکه رسمی صرافی‌های بانک مرکزی نیز به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان صعود کرد.

بدین ترتیب در فاصله ۱۹ اردیبهشت ماه گذشته تا ۲۶ تیرماه جاری نرخ دلار با ۳ هزار و ۸۰۰ تومان افت از ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان فاصله گرفته و به ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسیده است.

برخی فعالان بازار ارز معتقدند، با توجه به متوسط قیمتی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومانی معاملات سامانه نیما که توسط بانک مرکزی ایران به عرضه عمده ارز توسط تجار اختصاص یافته، هدف قیمتی کوتاه‌مدت بانک مرکزی تا پیش از راه اندازی بازار متشکل ارز، حفظ نرخ دلار در دامنه ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان است.

در چنین شرایطی قیمت هر قطعه تمام سکه طلا نیز که بهای آن صبح روز چهارشنبه تا نزدیکی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان تنزل کرده بود، در پایان داد و ستدهای این روز از مرز ۴ میلیون تومان گذشت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهارمین صعود متوالی دلار؛ متوسط نرخ تیرماه به ۱۲۸۱۰ تومان رسید

دلار به پایین‌ترین نرخ در ۵ ماه گذشته رسید

افزایش دوباره نرخ ارز در ایران؛ دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد