فرماندهان نظامی ایران: در دوره فعلی مذاکره به معنای تسلیم است

فرماندهان نظامی ایران: در دوره فعلی مذاکره به معنای تسلیم است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرلشکر محمد باقری: در راهبرد جدید جمهوری اسلامی که از اردیبهشت اجرایی شده، پاسخ به پیشنهاد مذاکره یک نه قاطع است.

آگهی

فرمانده سپاه پاسداران ایران می‌گوید دشمنان ایران در تهدیدها و تحریم‌ها به نقطه اشباع رسیده‌اند.

محمد سلامی، فرمانده سپاه پاسداران روز سه‌شنبه ۱۸ تیر با اشاره به افزایش فشارهای آمریکا علیه ایران گفت: «تهدیدات دشمن به اشباع رسیده اما تهدیدات آنها متوقف نمی‌شود. اما در عین حال فرسودگی دشمن بسیار بیشتر از ماست.»

او در ادامه گفت: «در برابر دشمن، مقاومت است که معنا دارد. مقاومت به معنی پایداری در یک نقطه نیست بلکه ایستادگی در طول زمان است و کسی در این نزاع موفق می‌شود که دامنه تحمل بیشتری داشته باشد.»

از اردیبهشت امسال راهبرد تازه‌ای با عنوان مقاومت فعال در دستور کار ما قرار گرفته است. این دوره‌ای است که به دستور رهبر انقلاب، ما نه از جنگ می‌هراسیم و نه از آن استقبال می‌کنیم. در این دوره مذاکره به معنای تسلیم است و به آن نه قاطع می‌گوییم
محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

محمد باقری، رئيس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز در اظهاراتی نیروهای مسلح ایران را آماده و دست به ماشه خواند و تاکید کرد: «نیروهای مسلح ایران به دستور رهبر ایران آماده پاسخ به هرگونه پاسخ به دشمن هستند.»

آقای باقری از آغاز دور جدیدی از راهبردهای دفاعی جمهوری اسلامی سخن گفت و افزود: «از اردیبهشت امسال راهبرد تازه‌ای با عنوان مقاومت فعال در دستور کار ما قرار گرفته است. این دوره‌ای است که به دستور رهبر انقلاب، ما نه از جنگ می‌هراسیم و نه از آن استقبال می‌کنیم. در این دوره مذاکره به معنای تسلیم است و به آن نه قاطع می‌گوییم.»

«تهاجم به عمق دشمن» در دستور کار نیروی زمینی سپاه

محمد خاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران هم روز سه‌شنبه، جمهوری اسلامی را قدرت معتبر در منطقه خواند که برای آمریکا قابل تحمل نیست.

او هدف قرار دادن پهپاد آمریکا را شکننده هیمنه ایالات متحده خواند و افزود: «شکار پهپاد آمریکایی اوضاع را در منطقه به سود جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.»

آقای پاکپور همچنین دکترین «تهاجم به عمق دشمن» را دستور کار تازه سپاه خواند و آن‌ را اقدامی مناسب برای شرایط کنونی دانست.

بیشتر بخوانید:

پاکپور در ادامه گفت: «به همان میزان که مقابل دشمن عقب‌نشینی کنیم آن‌ها به جلو خواهند آمد و به همین دلیل مقابله با عهدشکنی دشمنان در برجام در دستور کار جمهوری اسلامی قرار گرفت. ما در عرصه فناوری به یک قدرت قابل ملاحظه تبدیل شده‌ایم و نیازهای دفاعی را خودمان تأمین می‌کنیم.»

در هفته‌های اخیر با گام‌های ایران در خصوص کاهش تعهدات هسته‌ای خود در برجام، تنش‌ها میان تهران و واشنگتن افزایش یافته است. در حالیکه ایالات متحده بر استمرار فشار بر ایران تاکید می‌کند، کشورهای اروپایی تلاش دارند با میانجیگری، ایران را به باقی ماندن در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام نگاه دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین تلاش‌ها برای احیای یک توافقِ به کما رفته؛ ایران و جهان با برجام چه می‌کنند؟

واکنش‌های جهانی به کاهش تعهدات برجامی ایران

آیا پایان مهلت ایران به اروپا پایان برجام است؟