رهبر هنگ کنگ: لایحه استرداد متهمان به چین «مرده» است

رهبر هنگ کنگ: لایحه استرداد متهمان به چین «مرده» است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر هنگ کنگ می‌گوید که لایحه استرداد متهمان به چین که به بزرگترین بحران هنگ کنگ در ده‌های اخیر منتهی شد، «مرده» است.

آگهی

رهبر هنگ کنگ می‌گوید که لایحه استرداد متهمان به چین که باعث ایجاد بزرگترین بحران هنگ کنگ در ده‌های اخیر شد، «مرده» است.

کری لام در یک نشست خبری تایید کرد که اقدام‌های دولت در این موضوع، به یک «شکست کامل» منتهی شده است. منتقدان خانم لم پس از این سخنان، او را به بازی با کلمات متهم کردند.

لایحه استرداد متهمان به چین از یک ماه پیش آتش اعتراض‌ها را در هنگ کنگ شعله‌ور کرد به‌طوریکه در نهایت دولت محلی در تاریخ ۱۵ ژوئن پیگیری این لایحه را برای مدت نامعلومی به حالت تعلیق درآورد اما این موضوع برای معترضان کافی نبود و آن‌ها خواستار حذف کامل این لایحه از دستور کار دولت محلی و استعفای رئیس دولت شدند.

خانم لام روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: «هنوز شک و تردیدهایی درباره صداقت دولت یا نگرانی‌هایی از اینکه دولت این موضوع را در شورای قانونگذاری پیگیری می‌کند یا نه وجود دارد.» وی در ادامه تاکید کرد که چنین برنامه‌ای وجود ندارد و این لایحه مرده است.

بیشتر بخوانید:

۹ روز پیش (یک ژوئیه) همزمان با بیست و دومین سالگرد واگذاری سرزمین هنگ کنگ توسط دولت بریتانیا به چین، معترضان پس از تظاهرات گسترده، با ورود به ساختمان شورای قانونگذاری، این مکان را برای چند ساعت به اشغال خود درآوردند.

هنگ کنگ در حال حاضر خودمختار محسوب می‌شود اما طبق توافق لندن-پکن از سال ۲۰۴۷ میلادی به‌طور کامل به بخشی از کشور چین تبدیل خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری شدید هزاران معترض هنگ‌کنگی و نیروهای امنیتی بر سر لایحه استرداد

هشدار بریتانیا به چین دربارۀ «پیامدهای جدی» سلب آزادی‌ها در هنگ کنگ

هنگ کنگ پیگیری لایحه استرداد متهمان به چین را متوقف کرد