تعداد مصدومان زلزله خوزستان به دست‌کم ۱۱۲ نفر رسید

تعداد مصدومان زلزله خوزستان به دست‌کم ۱۱۲ نفر رسید
Copyright Mehr/ Morteza Jaberian
Copyright Mehr/ Morteza Jaberian
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی سازمان اورژانس ایران می‌گوید تنها ۷ نفر از این مصدومان همچنان در مراکز درمانی بستری هستند و باقی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

آگهی

یک روز پس از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در استان خوزستان، تمام پایگاههای اورژانس و مراکز درمانی این استان همچنان در وضعیت آماده باش هستند و کارشناسان از احتمال وقوع زلزله‌ای شدیدتر خبر می‌دهند.

شمار مصدومان این حادثه بطور قابل توجهی افزایش یافته است و اگرچه آمار دقیقی منتشر نشده اما خبرگزاری ایرنا به نقل از مرکز مدیریت حوداث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گزارش داد که تا کنون تعداد مصدومان زلزله به بیش از صد نفر رسیده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس ایران نیز به خبرگزاری فارس اعلام کرد ۱۱۲ مصدوم در پی این زلزله گزارش شده که ۱۰۸ نفر از شهر مسجدسلیمان بوده‌اند.

زلزلۀ روز دوشنبه ۱۷ تیر ماه نه تنها در استان‌های مجاور خوزستان که در کشورهای همسایه از جمله کویت هم احساس شد.

بیشتر بخوانید:یک فوتی و بیش از صد زخمی در زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان

بنابر گزارش‌های رسمی، این زلزله تنها یک فوتی داشته است؛ یک مرد سالخورده بعد از وقوع زلزله بر اثر سکته قلبی ناشی از هراس و نگرانی جان خود را از دست داده است. 

در زمینه خسارات وارده نیز مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به خبرگزاری ایسنا گفت: «منازل فرسوده روستایی بین ۱۵ تا ۶۰ درصد دچار آسیب شده‌اند.»

از زمان وقوع اولین زلزله، تاکنون ۱۵ پس لرزه در این شهرستان رخ داده و استاندار خوزستان از مردم مسجدسلیمان خواسته است تا شب گذشته (دوشنبه) در خانه‌های خود نخوابند و همچنان هشیار بمانند.

بنا بر اعلام سخنگوی سازمان اورژانس کشور تمام مصدومین پس از درمان از بیمارستان مرخص شده‌اند و تنها هفت نفر همچنان در مراکز درمانی تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زمین لرزه‌ای ۵.۴ ریشتری استان هرمزگان را لرزاند

شمار مصدومان زلزله استان کرمانشاه به بیش از ۷۷۰ تن رسید

زلزله‌ای پرقدرت استان کرمانشاه را لرزاند؛ بیش از ۵۰۰ نفر مصدوم شدند