«شوخی» ترامپ با پوتین: در انتخابات دخالت نکن

تصویر از ویدیوی اسوشیتدپرس
تصویر از ویدیوی اسوشیتدپرس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس گروه بیست در ژاپن با یکدیگر دیدار کردند. ترامپ در این دیدار به شوخی به پوتین گفت که در انتخابات ایالات متحده آمریکا دخالت نکند.

آگهی

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز جمعه ۲۸ ژوئن در حاشیه اجلاس گروه بیست در ژاپن با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه دیدار کرد.

او در این دیدار به شوخی خطاب به آقای پوتین گفت که «در انتخابات دخالت نکنید.» اشاره ترامپ به مساله‌ای است که پس از پیروزی او در انتخابات پیشین آمریکا مطرح شد، مساله احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا.

برای رسیدگی به این مساله «رابرت مولر» به عنوان بازپرس ويژه پرونده موسوم به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شد. آقای مولر دو سال مشغول بررسی این پرونده و نهایی کردن آن بود و بخشی از نتایج آن را برای اطلاع افکار عمومی ارایه کرده است.

بازرس مولر در گزارش خود تاکید کرده که مقام‌های اطلاعاتی و نظامیان روسیه «یک حملۀ هماهنگ را علیه سیستم سیاسی ما به راه انداختند» با این هدف که «در انتخابات ما دخالت کنند و به یکی از نامزدان انتخابات ضربه بزنند.»

آقای مولر همچنین گفته بود «نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که ترامپ جرمی مرتکب نشده است.»

پوتین در دیدار با ترامپ اعلام کرد که ترامپ و او نکاتی برای گفت‌وگو دارند و خاطر نشان کرد که تیم‌ آنها از همان دیدار ژوئیه ۲۰۱۸ به همکاری با یکدیگر ادامه داده‌اند و حالا نکاتی برای پیگیری وجود دارد.

آقای پوتین از ترامپ دعوت کرده تا ماه مه آینده درمراسم سالگرد پایان جنگ جهانی دوم شرکت کند. دعوتی که ظاهرا با استقبال ترامپ همراه شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هیلاری کلینتون امتناع دولت بریتانیا از انتشار گزارش مداخلات روسیه را «شرم‌آور» خواند

تحقیقات درباره نقش روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به پایان رسید

پژوهش‌های تازه: روسیه دخالت گسترده‌ای در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا داشت