ناآرمی‌ها در آلبانی؛ معترضان خواستار تحریم انتخابات و برکناری نخست‌وزیر شدند

ناآرمی‌ها در آلبانی؛ معترضان خواستار تحریم انتخابات و برکناری نخست‌وزیر شدند
Copyright REUTERS/Florion Goga
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مخالفان ادی راما که عمدتا احزاب دست راستی کشور هستند، این انتخابات را تحریم و دولت را به تقلب در انتخابات و دیگر انواع سوءاستفاده از قدرت متهم کرده‌اند.

آگهی

هزاران معترض آلبانی که عمدتا طرفدار احزاب مخالف دولت بودند، روز جمعه در حالی که برخی از آنها ماسکی از چهرۀ ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی بر صورت داشتند، مقابل دفتر او جمع شدند.

معترضان پلاکاردهایی همراه داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «نه به انتخاباتی که نامزد مخالفی در آن حضور نداشته باشد»، «ادی راما باید برود».

بیش از چهار ماه از آغاز اعتراضات در آلبانی می‌گذرد و با وجود تداوم ناآرامی‌ها، ادی راما رهبر حزب سوسیالیست و نخست‌وزیر کنونی می‌گوید که مصمم است در تاریخ ۳۰ ژوئن (یکشنبه ۹ تیر) انتخابات شهرداری‌ها را برگزار کند.

ادی راما که از سال ۲۰۱۳ میلادی نخست‌وزیر آلبانی است و در سال ۲۰۱۷ میلادی برای بار دوم انتخاب شده، اعلام کرده است: «انتخابات متعلق به مردم است و هیچ‌کس نمی‌تواند این حق اساسیِ مردم و قاعدۀ اساسیِ نظام ما را تضعیف کند.»

مخالفان آقای راما که عمدتا احزاب دست راستی این کشور هستند این انتخابات را تحریم و دولت را به تقلب در انتخابات و دیگر انواع سوءاستفاده از قدرت متهم کرده‌اند.

آقای راما می‌گوید که مهمترین هدف مخالفان که از نیمۀ ماه فوریه در خیابان‌ها هستند، متوقف کردن تلاش‌هایی است که برای عضویت کامل آلبانی در اتحادیه اروپا در حال انجام است.

او می‌گوید: «این مخالفت‌ها برای تاثیرگذاریِ منفی بر روند عضویت کامل انجام می‌شود تا به اتحادیه اروپا نشان داده شود که این کشور ثبات ندارد و شایستگی لازم را برای جدی گرفته شدن، ندارد. این برنامۀ آنهاست.»

بیشتر بخوانید:

تظاهرات ضد دولتی در آلبانی؛ انتخابات محلی لغو شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دومین زلزله پیاپی در آلبانی؛ شمار کشته‌های زلزله نخست به ۳۰ نفر رسید

زمین لرزه قدرتمند ۶.۴ ریشتری در آلبانی قربانی گرفت

آلبانی؛ درگیری با پلیس در جریان اعتراض به ناکارآمدی دولت