Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

وزیر خارجه آلمان: خطر جنگ در خلیج فارس از بین نرفته است

وزیر خارجه آلمان: خطر جنگ در خلیج فارس از بین نرفته است
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
تاریخ انتشار به روز شده در
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«این مساله رفته رفته جدی می‌شود. خطر جنگ در خلیج فارس از بین نرفته است و ما باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا اوضاع به جنگ ختم نشود.»

آگهی

وزرای خارجه آلمان و فرانسه روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن در جمع خبرنگاران درباره موضوع ایران و تنش در منطقه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: «ما نگران تشدید کنش‌ها و کلمات هستیم. حس می‌کنیم که اعلام اخیر مقام‌های ایرانی درباره احتمال زیر سوال بردن تعهداتشان به برجام نگران کننده بوده و بر این باور هستیم که این تصمیم در راستای منافع ایران نیست.»

آقای لودریان تاکید کرد: «ما در عین حال تصمیم آمریکا به خروج از برجام را نیز اقدام خوبی نمی‌دانیم و بر این باور هستیم که کارزار فشار حداکثری آمریکا در ایجاد تنش‌ها موثر بوده است.»

وزیر خارجه فرانسه افزود: «ما می‌خواهیم تلاشمان را یکدست کنیم و فرآیند غلبه بر تنش را شروع کنیم. هنوز زمان باقی است و امیدواریم همگی آرامش بیشتری از خود نشان دهند. هنوز زمان داریم، اما فرصت اندکی باقی مانده است.»

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در ادامه گفت: «این مساله رفته رفته جدی می‌شود. خطر جنگ در خلیج فارس از بین نرفته است و ما باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا اوضاع به جنگ ختم نشود.»

آقای ماس افزود: «به همین خاطر ما با همه طرف‌ها گفت‌وگو می‌کنیم. به تهران سفر کردم و در عین حال با آمریکایی‌ها نیز گفت‌وگو می‌کنیم. آنچه که اهمیت دارد این است که از ابزار گفت‌وگو برای تنش‌زدایی و رسیدن به راه‌ حل استفاده کرد، ما به این متعهد هستیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: چین و ژاپن، خود امنیت نفتکش‌هایشان را در خاورمیانه تأمین کنند

نشست کشورهای عضو برجام برای «بررسی راه‌های کمک به ایران»

وزیر امور خارجه آلمان در تهران؛ میانجی یا ناجی برجام؟