رکورد بیشترین گل زده توسط یک بازیکن در جام جهانی فوتبال شکسته شد

رکورد بیشترین گل زده توسط یک بازیکن در جام جهانی فوتبال شکسته شد
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مهاجم ۳۳ ساله با به ثمر رساندن تک گل برزیل در مقابل ایتالیا رکورد بیشترین تعداد گل زده توسط یک بازیکن در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال را شکست.

آگهی

مهاجم ۳۳ ساله تیم ملی زنان برزیل با به ثمر رساندن تک گل این تیم مقابل ایتالیا رکورد بیشترین تعداد گل زده توسط یک بازیکن در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال را شکست.

«میروسلاو کلوزه» مهاجم سابق تیم ملی فوتبال مردان آلمان با ثبت شانزده گل خود طی چهار دوره حضور در جام جهانی فوتبال تا شب گذشته رکورددار بیشترین گل زده طی ادوار برگزاری جام‌های جهانی فوتبال بود. اما «مارتا ویرا داسیلوا» مهاجم و کاپیتان تیم ملی زنان برزیل شب گذشته و در جریان پنجمین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی، فرصت پنالتی تیمش در مقابل ایتالیا را تبدیل به گل کرد تا هم مانع از حذف زودهنگام برزیل شود و هم نام خود را با ثبت ۱۷ گل زده در تاریخ جام‌های جهانی مردان و زنان ماندگار کند.

او همچنین رکورد هموطن نامدار خود پله را نیز شکست که با حضور در چهار دوره از جام جهانی فوتبال و وارد کردن ۱۲ گل به دروازه حریفان، میانگین گل زده ۸۵ صدم در هر بازی را برای خود ثبت کرده بود. مارتا ۱۷ گل خود را در جریان ۱۹ بازی به ثمر رسانده و متوسط گل زده او در هر بازی در حال حاضر ۸۹ صدم است.

عکس از رویترز

مارتا پنج سال پیاپی و در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی عنوان بهترین بازیکن زن جهان را به انتخاب فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در اختیار داشته است. او این عنوان را در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز از آن خود کرده است.

او در سال ۲۰۰۳ میلادی نخستین حضور خود را در جام جهانی فوتبال زنان با ثبت ۳ گل زده، تجربه کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی زنان؛ تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند

چرا لیون شهری ایده آل برای جام جهانی فوتبال زنان است؟

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد