سازمان ملل:‌ مرگ دست‌کم ۳۸۰ مهاجر آمریکای لاتین در سال ۲۰۱۹

سازمان ملل:‌ مرگ دست‌کم ۳۸۰ مهاجر آمریکای لاتین در سال ۲۰۱۹
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان ملل اعلام کرده است که افزایش آمار مرگ پناهجویان کشورهای حوزه آمریکای لاتین در سال جاری با سختگیری ماموران حفاظت مرزی آمریکا نیز مرتبط است که باعث شده است مهاجران به جستجوی قاچاقچیانی بروند که آنها را از مسیرهای خطرناک به ایالات متحده آمریکا می برند.

آگهی

به گزارش آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد دست‌کم ۳۸۰ مهاجر آمریکای لاتین که اکثرشان ونزوئلایی هستند در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی جانشان را از دست داده‌اند.

به گزارش این سازمان ۱۴۴ مهاجر در مکزیک کشته شده‌اند، ۱۴۳ نفر در دریای کارائیب غرق شده‌اند، ۶۶ نفر در مرز جنوبی مکزیک و ۲۷ نفر در آمریکای جنوبی جانشان را از دست داده‌اند.

همچنین ۴۲ مورد مرگ نیز در مکزیک رخ داده است که تحقیقات درباره آنها همچنان ادامه دارد.

این مهاجران یا در دریای کارائیت غرق شده‌اند یا در جریان تلاش برای عبور از مرز مکزیک با ایالات متحده آمریکا در اثر سرما جان سپرده‌اند.

این آمار ۵۰ درصد بیشتر از تعداد جان باختگان ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی است که در جریان آن ۲۴۱ مهاجر جانشان را از دست داده‌اند.

سازمان ملل اعلام کرده است که افزایش آمار مرگ پناهجویان کشورهای حوزه آمریکای لاتین در سال جاری با سختگیری ماموران حفاظت مرزی آمریکا نیز مرتبط است که باعث شده است مهاجران به جستجوی قاچاقچیان بروند که معمولا آنها را از مسیرهای خطرناک به ایالات متحده آمریکا می برند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه صدها میلیون دلار کمک به السالوادر، گواتمالا و هندوراس را به این بهانه قطع کرد که هزاران شهروند این کشورها در مرز مزیک با آمریکا، تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

ژوئل میلمان سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت در این ارتباط گفت: «در این ماه شاهد چندین تراژدی در مرز مکزیک با ایالات متحده آمریکا بودیم جایی که از آخر ماه مه تاکنون حداقل ۲۳ مهاجر جان سپردند. این تعداد بیشتر از آمار مهاجران جان سپرده در یک سال گذشته است.»

چهار میلیون ونزوئلایی در سالهای گذشته از ونزوئلا گریخته اند که اکثر آنها پس از بحران اقتصادیی که از سال ۲۰۱۵ آغاز شد به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

بیش از ۸۰ ونزوئلایی در دو ماه گذشته در دریای کارائیب غرق شده‌اند و سازمان ملل می گوید که ونزوئلایی ها همچنان راه خطرناک دریا را برای گریختن از کشور پیش می گیرند که این روش می تواند باعث افزایش قربانیان شود.

بحران اقتصادی گسترده در ونزوئلا و کسترش فقر در برخی از کشورهای آمریکای باعث شده است که هزاران پناهجو خود را به مکزیک برسانند تا از آنجا راهی برای ورود به ایالات متحده آمریکا پیدا کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از کاخ ریاست جمهوری تا زندان؛ بانوی اول پیشین هندوراس به ۵۸ سال حبس محکوم شد

مرگ کودک ۷ ساله مهاجر در مرز آمریکا

اعتراض ساکنان تیخوانا در مرز مکزیک و آمریکا به کاروان پناهجویان