عوارض بزرگراه؛ دیوان دادگستری اروپا علیه دولت آلمان رای داد

عوارض بزرگراه؛ دیوان دادگستری اروپا علیه دولت آلمان رای داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیوان دادگستری اروپا دولت آلمان را به اتهام تبعیض در کسب عوارض بزرگراهی بین آلمانی و غیرآلمانی ها محکوم کرد.

آگهی

دیوان دادگستری اروپا، دولت آلمان را به دلیل تبعیض علیه مالکان و مسافران غیراروپایی خودرو محکوم کرد.

قرار شده بود در یکی از بزرگ راه های آلمان، در جنوب شرقی این کشور و در نزدیکی مرز اتریش و از سال ۲۰۲۰ میلادی از خودروهای خارجی و خصوصا مسافران آنها نسبت به خودروهای آلمانی عوارض بیشتری دریافت شود.

به گفته این دیوان، کسب عوارض به این گونه در خاک اتحادیه اروپا تبعیض آمیز است و دولت آلمان باید پروژه ای جدید برای کسب عوارض در این بزرگراه طراحی کند. شاکی اصلی این پرونده کشور اتریش بود که این بزرگراه در بخشی از خاک این کشور قراردارد و میان بری است بین دو شهر اتریش.

آندراس شوِر، وزیر حمل و نقل آلمان که یکی از حامیان این طرح است می گوید کسب عوارض بگونه دیگری نیز امکان دارد و در سریع ترین زمان ممکن دولت برای طرح جدید تصمیم گیری خواهد کرد.

بسیاری از شهروندان اتریش بدلیل کوتاهی مسیر بین دو شهر اتریش از این بزرگراه آلمان استفاده می کنند و از اینکه باید بیشتر از مالکان خودرو در آلمان عوارض بدهند به دیوان دادگستری اروپا شکایت کرده بودند.

این بزرگراه قرار بود از اکتبر ۲۰۲۰ کسب عوارض را آغاز کند. عوارض مالکان آلمانی خودرو ۱۳۰ یورو در سال خواهد بود که البته با تخفیف های متناوب در مالیات خرید خودرو روبرو خواهند شد. در حالی که خودروهای غیرآلمانی باید ۱۳۰ یورو را به هر ترتیب پرداخت کنند و بنوعی مالیات بر عوارض بپردازند. اتریش هم در بزرگ راه هایش عوارض می گیرد اما برای اتریشی ها و خارجی ها عوارض یکسان هستند.

آندراس رایش بارت، وزیر حمل و نقل اتریش از تصمیم دیوان دادگستری اروپا حمایت کرد و گفت: « تصمیم دیوان اعتباری دوباره برای اتحادیه اروپا است...این تصمیم نشانه ای روشن برای اجرای عدالت در اتحادیه اروپا است.»

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان دادگستری اروپا: گوشت‌ حلال نمی‌تواند برچسب ارگانیک داشته باشد

دیوان دادگستری اروپا: کنترل گذرنامه‌ها در مرز توسط آلمان غیرقانونی است

دیوان دادگستری اروپا درباره امکان بازگشت بریتانیا به اتحادیه رای می‌دهد