پلیس لبنان: زکا با حمایت حسن‌نصرالله اما به خواست میشل عون آزاد شد

  پلیس لبنان: زکا با حمایت حسن‌نصرالله اما به خواست میشل عون آزاد شد
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نزار زکا شهروند لبنانی روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئن از زندان اوین آزاد شد. عباس ابراهیم، رییس پلیس لبنان درباره نقش حسن نصرالله و میشل عون در آزادی وی نکاتی جدید داشت

آگهی

شهروند لبنانی زندانی در ایران که روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئن آزاد شده بود، در دیدار با میشل عون، رییس‌جمهوری لبنان تاکید کرد که نه جاسوس است و نه رشوه می‌گیرد. 

ژنرال عباس ابراهیم، رییس پلیس عمومی لبنان که در ارتباط با پرونده آقای زکا به ایران آمده بود نیز با اشاره به خبر درج شده توسط خبرگزاری فارس مبنی بر آزادی زکا با وساطت حسن‌نصرالله گفت: «ما در نهادهای امنیتی می‌دانیم نقل قول از یک منبع به چه معنا است.»

آقای زکا اما در حضور مقام‌های لبنانی گفت: «سه سال، هشت ماه و ۲۴ روز در زندان بودم، دور از خانواده و دوستان و شغلم، حمایت شما به من کمک کرد تا در برابر شرایط و درد و خستگی مقاومت کنم. شما تکیه‌گاهی بودید که من به آن نیاز داشتم و کمک کردید تا به دام ناامیدی گرفتار نشوم.»

«کماکان قوی هستم و سرم بالاست»

این شهروند لبنانی تاکید کرد: «هیچ چیز در من تغییر نکرده، من کماکان قوی هستم و سرم بالاست. تنها نکته اینکه من درباره حق دسترسی مردم به آزادی و آزادی بیان و دسترسی به اینترنت ثابت قدم تر شده ام. من همان آدم قبل هستم، نه جاسوس هستم و نه رشوه‌ای می‌پذیرم. من به جزییات آدم‌ربایی و بازداشت و اتهام‌های نادرست و بازجویی و محاکمات ساختگی نمی‌پردازم. ابتکار عمل برای آزادی من از لبنان شروع شد و همین‌جا طراحی شد و در همین لبنان به پایان رسید، این آزادی ۱۰۰ درصد نتیجه تلاش لبنان بود.»

او همچنین تاکید کرد که «این کار در منطقه فضای مثبتی به وجود آورد و از وقوع بسیاری از چیزها که می‌توانست در منطقه رخ دهد جلوگیری کرد.»

«زکا بر اساس خواست رییس‌جمهوری لبنان آزاد شد»

در ادامه ژنرال عباس ابراهیم، رییس پلیس عمومی لبنان به بیان جزییات و آشکار کردن نکاتی در حضور میشل عون پرداخت. به ویژه مسائلی که درباره نقش آزادسازی آقای زکا توسط خبرگزاری فارس به وساطت حسن‌نصرالله نسبت داده شده بود.

رییس پلیس عمومی لبنان گفت: «مقام‌های ایرانی که در ۴۸ ساعت گذشته بعد از سفر به مشهد ملاقات کردم، گفتند که این خواست [میشل عون] ظرف ۴۸ ساعت انجام می‌شود و آنها آقای زکا را بر اساس خواست رییس‌جمهوری لبنان آزاد خواهند کرد.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

او در ادامه افزود: «من با دقت آنچه خبرگزاری فارس گفته را خواندم. خبرگزاری از منبعی نقل کرده و خبر خودش نبوده است. ما در نهادهای امنیتی می‌دانیم نقل قول از یک منبع به چه معنا است. آنچه آنها گفتند کاملا بی‌اساس است. باید تکرار کنم که ریس‌جمهوری خواسته‌ای را مطرح کرد و حسن‌نصرالله از خواسته او حمایت کرد. بدون شک حزب‌الله ایفای نقش کرد اما خواست اصلی خواست رییس‌جمهوری [میشل عون] بود.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهروند آمریکایی در ایران به ده سال زندان محکوم شد

مولاوردی: برخورد قضایی با نزار زکا مورد تأیید دولت نیست

سیامک و محمد باقر نمازی هرکدام به ۱۰ سال زندان محکوم شدند