ممنوعیت ورود پناهجویان سوری به سواحل یکی از شهرهای ترکیه با وتوی شهردار معلق شد

 ورود پناهجویان سوری به ساحل یکی از شهرهای ترکیه ممنوع شد
ورود پناهجویان سوری به ساحل یکی از شهرهای ترکیه ممنوع شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شهردار غازی‌پاشا روز سه شنبه پس از نشست پارلمان محلی در توجیه این ممنوعیت خطاب به خبرنگاران گفته بود که تصمیم یاد شده با احتساب توجه و احترام به مسائل حقوق بشری اتخاذ شده است.

آگهی

شهردار یکی از شهرهای ترکیه یکروز پس از تصویب طرحی در شواری محلی برای ممنوعیت ورود پناهجویان سوری به سواحل با وتوی این طرح آنرا برای بررسی مجدد به شورا ارجا داد.

این وتو در حالی صورت گرفته است که شهردار غازی پاشا، از شهرهای استان آنتالیا روز سه شنبه با صدور بخشنامه ای از اجرایی شدن مصوبه شورای محلی برای ممنوعیت ورود پناهجویان سوری به سواحل این شهر خبر داده بود.

به گزارش برخی رسانه های محلی، شهردار غازی‌پاشا روز سه شنبه در نشست شورای محلی برای بررسی و تایید این طرح حضور نداشت و روز چهارشنبه نیز اعلام کرد از نظر وی طرح با قوانین کشوری انطباق لازم را ندارد.

این بخشنامه پس از آن صادر شده بود که شورای محلی استان آنتالیا طرح پیشنهادی برای منع ورود پناهجویان سوری به مناطق ساحلی شهر غازی‌پاشا را با دوازده رای موافق در برابر هفت رای مخالف به تصویب رساند.

شهردار غازی‌پاشا پس از نشست شورای محلی در توجیه این ممنوعیت خطاب به خبرنگاران گفته بود که تصمیم یاد شده با احتساب توجه و احترام به مسائل حقوق بشری اتخاذ شده است.

به گفته این مسئول شهری، پناهجویان سوری در ساحل از مردم عادی و توریست ها عکس می گیرند که این امر در موارد متعددی منجر به نزاع و درگیری شده است.

تصمیم برای منع ورود پناهجویان سوری به سواحل این منطقه از ترکیه در میان کاربران شبکه های اجتماعی این کشور با واکنش های متفاوتی همراه شده است. برخی از این تصمیم حمایت کرده و برخی دیگر آنرا مصداق نژادپرستی توصیف کرده اند.

گفتنی است که در جریان رای گیری شورای محلی به پیشنهاد مطرح شده از سوی سوسیالیست ها مهمت علی ایلماز، شهردار غازی پاشا حضور به همراه یکی دیگر از نمایندگان محلی حضور نداشتند و نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه و نیز حزب راستگرای حرکت ملی که هم پیمان دولت در ائتلاف سیاسی هستند به پیشنهاد مطرح شده رای منفی دادند.

بر اساس آخرین آمار سازمان ملل متحد که ماه مه منتشر شده، ترکیه در حال حاضر میزبان نزدیک به ۳ میلیون و ششصد هزار پناهجوی سوری است. تعدادی از فعالان و احزاب سیاسی با سیاست های مهاجرتی دولت زاویه دارند و مخالف حضور این تعداد از مهاجران سوری در کشورشان هستند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تغییر شرایط اقامت پناهجویان سوری در استانبول؛ ماجرای اخراج و بازگشت امجد طبیله

مجارستان؛ حبس ابد برای چهار قاچاقچی انسان

بازگشت پناهجویان سوری از لبنان به سوریه آغاز شد