نخست وزیری که با اتهام ۴ پرونده فساد سرپرست وزارت دادگستری می‌شود

نخست وزیری که با اتهام ۴ پرونده فساد سرپرست وزارت دادگستری می‌شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بعد از شکست بنیامین نتانیاهو در تشکیل دولت جدید، او حالا وزرای دادگستری و آموزش و پرووش را از کابینه اخراج کرده و خود مسئولیت این دو وزارتخانه را عهده دار شده است.

آگهی

بنیامین نتانیاهو در حالی سرپرستی وزارت دادگستری اسرائيل را به عهده گرفته است که خود چندین پرونده فساد در این وزارتخانه دارد.

روزنامه هاآرتص اسرائيل در گزارشی در این خصوص با اشاره به بحران در کابینه اسرائيل می‌نویسد نتانیاهو روز یکشنبه نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش و همچنین آیلت شاکد وزیر دادگستری خود را از کابینه اخراج کرده و هم اکنون خود مسئولیت این دو وزارتخانه را عهده دار شده است.

این اتفاقا پس از آن رخ داد که نتانیاهو نتوانست بر سر تشکیل کابینه جدید با دیگر احزاب به توافق دست یابد.

در پی ناکامی بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود در تشکیل کابینه با همراهی دیگر احزاب، پارلمان این کشور در کمتر از دو ماه پس از برگزاری انتخابات، به انحلال خود رای داد و حالا قرار است انتخابات تکراری برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

حالا در اختیار گرفتن کنترل وزارت دادگستری مورد توجه برخی از رسانه‌های اسرائيلی از جمله هاآرتص قرار گرفته و این رسانه اسرائيلی به پرونده‌های مفتوح بنیامین نتانیاهو در زمینه فساد و رشوه اشاره کرده است.

آقای نتانیاهو متهم است که در چهار پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه نقش داشته است. نتانیاهو متهم است در پرونده موسوم به هزار هدایای گرانقیمت و پول از تجار اسرائيلی دریافت کرده است. همچنین در دیگر پرونده‌ها هم نخست وزیر اسرائيل و همسرش متهم هستند که با تبانی با برخی از رسانه‌ها تلاش کردند تا چهره مقبول‌تری از خود برای افکار عمومی در اسرائيل بسازند.

پلیس اسرائيل در چندین نوبت برای این پرونده‌ها از بنیامین نتانیاهو بازجویی کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسیر دشوار نتانیاهو؛ نخستین گام پارلمان اسرائیل برای انتخابات دوباره برداشته شد

بحران تشکیل دولت ائتلافی در اسرائیل؛ نتانیاهو از «آخرین تلاش» خود سخن گفت

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند