کره شمالی: مذاکره کنندۀ ارشد ما در اردوگاه کار اجباری نیست

کره شمالی: مذاکره کنندۀ ارشد ما در اردوگاه کار اجباری نیست
Copyright REUTERS/Leah Millis
Copyright REUTERS/Leah Millis
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیش از این روزنامۀ «چوسون ایلبو» متعلق به کرۀ جنوبی مدعی شده بود که کیم یونگ-چول، مذاکرۀ کننده ارشد کرۀ شمالی در گفتگوهای هانوی، به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر و به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده است.

آگهی

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه با انتشار تصاویری از کیم یونگ-چول، مذاکره کنندۀ ارشد پیشین کرۀ شمالی در گفتگوهای غیرهسته‌ای کردن شبه جزیرۀ کره، ادعای رسانه‌های کرۀ جنوبی مبنی بر دستگیری و فرستادن آقای کیم به اردوگاه‌های کار اجباری را رد کرد.

پیش از این در روز جمعه روزنامۀ «چوسون ایلبو» متعلق به کره‌ جنوبی، به نقل از یک منبع آگاه در کرۀ شمالی مدعی شده بود که این مذاکرۀ کننده ارشد که دست راست رهبر کرۀ شمالی محسوب می‌شود و همتای مایک پمپئو در جریان مذاکرات بی‌فرجام هانوی بوده است، به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر و به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده است.

در واکنش به این ادعا، خبرگزاری کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای با این محتوی که «آقای جاسوس» همچنان زنده است و در ساختار قدرت باقی مانده، تصاویری از کیم یونگ-چول در حالی که رهبر کرۀ شمالی را در یک برنامۀ هنری مشایعت می‌کند، منتشر کرد.

به گفتۀ این خبرگزاری، کیم یونگ-چول که معاون حزب کارگران کرۀ شمالی نیز محسوب می‌شود، دهمین نفر از یک گروه دوازده نفرۀ «برجسته» بوده که روز یکشنبه رهبر این کشور و همسرش را برای دیدن برنامۀ هنریِ همسران افسران ارتش کرۀ شمالی همراهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:«کره شمالی مذاکره‌ کننده ارشد اتمی خود را اعدام کرد»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا دو نهاد کره شمالی را به دلیل صدور کارگر به خارج تحریم کرد

سازمان ملل: مردم کره شمالی برای زنده ماندن به دولت رشوه می‌دهند

کره شمالی پس از ۴۰ سال صاحب «بانوی اول» شد