ترامپ از نخست وزیر مجارستان برای حفظ مسیحیان در برابر مهاجران تشکر کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارسنان
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارسنان Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«شما در سرتاسر اروپا مورد احترام هستید، البته مثل من کمی جنجالی هستید، اما مشکلی نیست. شما کارتان را خوب انجام داده و کشورتان را نجات داده‌اید.»

آگهی

دونالد ترامپ به نخست وزیر مجارستان گفت که او به دلیل «نجات» کشورش «در سرتاسر اروپا مورد احترام» است.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر راستگرای افراطی مجارستان کمتر از دو هفته مانده به انتخابات پارلمانی در کشورش، روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت میهمان دونالد ترامپ در کاخ سفید بود تا در مورد مسائل مختلف و به ویژه ناتو گفتگو کند.

رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه پس از این دیدار خطاب به میهمان خود گفت: «شما در سرتاسر اروپا مورد احترام هستید، البته مثل من کمی جنجالی هستید، اما مشکلی نیست. شما کارتان را خوب انجام داده و کشورتان را نجات داده‌اید.»

سیاست مهاجرتی

حزب راست افراطی حاکم در مجارستان که سیاست‌های به شدت ضدمهاجرتی دارد، از اقبال بلندی برای پیروزی در انتخابات پیش رو برخوردار است. با این حال و به رغم گفته‌های دونالد ترامپ، بیشتر رهبران اروپایی از دولت اوربان به دلیل رویکرد ضدمهاجرتی به شدت انتقاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اوربان در سال ۲۰۱۵ با نصب حصار در مرز مجارستان با صربستان در جنوب کشورش تلاش کرد تا از ورود پناهجویان که غالبا از کشورهای مسلمان می‌آمدند جلوگیری کند. دونالد ترامپ با ستایش از این اقدام ویکتور اوربان گفت: «شما با احترام گذاشتن به جامعه مسیحیان کار بزرگی کردید. واقعا راه‌شان را بستید و ما قدر این کار شما را می‌دانیم.»

کارنامه دموکراسی و خرید موشک

خبرنگاری از دونالد ترامپ پرسید آیا ایالات متحده مانند کشورهای اروپایی در مورد کارنامه «سیاه» مجارستان در زمینه دموکراسی نگرانی دارد. آقای ترامپ در پاسخ گفت: «مردم به نخست وزیر [اوربان] بسیار احترام می‌گذارند. او مرد محترمی است. به عقیده بسیاری از مردم، در مورد مهاجرت کار درستی کرده است.»

آقای اوربان، نخست‌وزیر عوام‌گرای مجارستان نیز گفت: «از مردم، با مردم و برای مردم، این زیربنای دولت مجارستان است. ما خوشحالیم که ملت خود را نجات داده‌ایم. ما یک قانون اساسی جدید داریم که در سال ۲۰۱۱ تصویب شده و اکنون خیلی خوب اجرا می‌شود.»

در همین زمان ترامپ سخن او را قطع کرده و گفت: «فراموش نکنید که آنها (مجارستان) عضو ناتو هستند.»

قرار است رهبران دو کشور طی دیدار در واشنگتن در مورد طرح دولت بوداپست برای خرید سامانه موشکی میان‌برد از آمریکا گفتگو کنند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکایت کمیسیون اروپا از مجارستان به دلیل گرسنگی دادن به پناهجویان

ویکتور اوربان: امیدوارم ضدمهاجرها در تمام اروپا پیروز شوند

سفر مخفیانه اوربان به بروکسل و اتمام حجت حزب مردم با نخست وزیر مهاجرستیز