مربی بلژیکی، گزینه تازه برای تیم ملی ایران با دستمزد ۱.۵ میلیون دلار

مارک ویلموتس، مربی پیشین تیم ملی بلژیک
مارک ویلموتس، مربی پیشین تیم ملی بلژیک
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گفته می‌شود که مارک ویلموتس برای خودش و دو دستیار دیگر هموطنش سالانه یک و نیم میلیون دلار دستمزد درخواست کرده است.

آگهی

نام مارک ویلموتس، مربی پیشین تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج به عنوان گزینه تازه برای سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران در رسانه‌های بلژیکی مطرح شده است.

شبکه تلویزیونی آرتی‌بی‌اف بلژیک با اعلام این خبر از قول منابع ایرانی انتخاب ویلموتس را «تقریبا نهایی‌شده» خوانده است. به گزارش این شبکه، رئیس فدراسیون ملی فوتبال ایران چند روز پیش در سفر به ترکیه با نمایندگانی از سوی این مربی بلژیکی ملاقات کرده است.

مارک ویلموتس که برخی رسانه‌های بلژیکی می‌گویند قرارداد او بار ایران تا ساعاتی دیگر نهایی می‌شود، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک معروف به «شیاطین سرخ» و در سال ۲۰۱۷ مربی تیم ملی ساحل عاج بود.

گفته می‌شود که مارک ویلموتس برای خودش و دو دستیار دیگر هموطنش سالانه یک و نیم میلیون دلار دستمزد درخواست کرده است.

به گزارش آرتی‌بی‌اف، فدراسیون فوتبال ایران نیز در عوض این درخواست از ویلموتس خواسته است تا یک فرد ایرانی را به عنوان دستیار خود برگزیند. از جواد نکونام، بازیکن پیشین تیم ملی و تیم اساسونای اسپانیا برای احراز این پست نام برده می‌شود.

اگر قرارداد ویلموتس نهایی شود او جایگزین کارلوس کیروش پرتغالی خواهد شد که در مقام سرمربی تیم ملی ایران دو بار در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ این تیم را به رقابت‌های جام جهانی رساند. کیروش پس از حذف تیم ملی ایران از دور نیمه‌نهایی بازی‌های جام ملت‌های آسیا استغفا داد و مربی تیم ملی کلمبیا شد.

مارک ویلموتس نیز از زمان حذف تیم ملی ساحل عاج در جام جهانی روسیه در سال ۲۰۱۷ تا به امروز هدایت هیچ تیمی را بر عهده نداشته است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام ملت‌های آسیا؛ تیم ملی فوتبال ایران یمن را در هم کوبید

فدراسیون فوتبال ایران: کی‌روش در تیم ملی می ماند

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود