تظاهرات در ونزوئلا؛ زنی جوان با شلیک گلوله کشته شد

 تظاهرات در ونزوئلا؛ زنی جوان با شلیک گلوله کشته شد
تظاهرات در ونزوئلا؛ زنی جوان با شلیک گلوله کشته شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با گذشت سه روز از شروع اقدامی «کودتا گونه» که از آن به عنوان مرحله نهایی جنبش اعتراضی بر ضد مادورو یاد می شد تحول عمده ای در داخل این کشور صورت نگرفته و بر اساس گزارش منابع محلی بخش عمده ای از نظامیان همچنان به دولت حاکم بر ونزوئلا وفادار مانده اند.

آگهی

موج جدید تظاهرات بر ضد دولت نیکلاس مادورو که با فراخوان خوان گوایدو از روز سه شنبه آغاز شد یک کشته برجای گذاشت. به گزارش یک سازمان مدافع حقوق بشر زنی بیست و هفت ساله که در جریان حرکت های اعتراضی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود چهارشنبه شب در بیمارستان جان باخت.

دیده بان تنش های اجتماعی در ونزوئلا با انتشار توییئی اعلام کرد ضمن اعلام این خبر تصریح کرد که جوروبیت رائوسیو، زن جوانی که در طول تظاهرات روز چهارشنبه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باخته است.

از سوی دیگر سرویس های امداد منطقه ای در کاراکاس که تحت کنترل اعضای اپوزیسیون این کشور است اعلام کرد که درگیری های دو روز گذشته دست کم ۴۶ زخمی برجای گذاشته است. بر اساس این گزارش دو تن از مجروجان هدف گلوله سلاح های گرم قرار گرفته اند.

به گزارش رسانه های محلی زن جوانی که چهارشنبه شب در پی شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد در طول تظاهرات و درگیری های اطراف پایگاه هوایی لاکارلوتا هدف اصابت گلوله قرار گرفته است.

پایگاه هوایی لاکارلوتا محلی است که رهبر نوظهور اپوزیسیون ونزوئلا روز سه شنبه با ورود به آن اعلام کرد که فرماندهان ارتش به جنبش اعتراضی تحت هدایت او پیوسته و قصد دارند با همراهی مردم به زمامداری نیکلاس مادورو پایان دهند.

آقای گوایدو بامداد سه شنبه با انتشار ویدیویی از خود به همراه شماری از سربازان ارتش، نیروهای نظامی و شهروندان این کشور را به نافرمانی و برگزار تظاهرات گسترده دعوت کرد. رئیس مجلس ملی ونزوئلا در این ویدیو گفت: «مرحله نهایی» سرنگونی حکومت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری فرا رسیده است. آقای گوایدو همراه با لئوپولدو لوپز، یکی دیگر از رهبران مخالفان در یکی از پایگاه‌های نظامی نیروی هوایی (پایگاه هوایی لا کارلوتا) در حومه کاراکاس، پایتخت اعلام کرد که ارتش این کشور دیگر به رئیس جمهوری نیکلاس مادورو وفادار نیست. وی از آغاز «عملیات آزادی ونزوئلا» خبر داد.

این درحالیست که با گذشت سه روز از شروع اقدامی «کودتا گونه» که از آن به عنوان مرحله نهایی جنبش اعتراضی بر ضد مادورو یاد می شد تحول عمده ای در داخل این کشور صورت نگرفته و بر اساس گزارش منابع محلی بخش عمده ای از نظامیان همچنان به دولت حاکم بر ونزوئلا وفادار مانده اند.

آمریکا که از ابتدای این جنبش اعتراضی با قاطعیت از خوان گوایدو حمایت کرده ضمن تاکید بر انتقال مسالمت آمیز قدرت در ونزوئلا یادآور شده است که برای تحقق اراده مردم این کشور استفاده از هر گزینه ای را مد نظر قرار می دهد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص به طور ضمنی اعلام کرده است که کشورش برای انتقال قدرت در ونزئلا اگر لازم باشد دست به اقدام نظامی خواهد زد.

ایالات متحده به همراه حدود ۵۰ کشور جهان خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت شناخته است.

بیشتر بخوانید:

روسیه و آمریکا نسبت به دخالت در ونزوئلا به یکدیگر هشدار دادند

وفاداران به نیکلاس مادورو با هواداران خوان گوایدو در کاراکاس درگیر شدند

پمپئو: مادورو آماده فرار به کوبا بود روسیه نگذاشت

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفت‌وگو با طرفداران مادورو در محله‌های مرفه حامی‌ گوایدو

روز کارگر در ونزوئلا؛ هواداران مادور و گوایدو به خیابان‌ آمدند

وفاداران به نیکلاس مادورو با هواداران خوان گوایدو در کاراکاس درگیر شدند