رهبر کره شمالی: آمریکا در مذاکرات صادقانه رفتار نکرد

 رهبر کره شمالی: آمریکا در مذاکرات صادقانه رفتار نکرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر کره شمالی: آمریکا در مذاکرات صادقانه رفتار نکرد

آگهی

کیم جون اون، رهبر کره شمالی در دیدار از روسیه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که آمریکا در مذاکرات قبلی صادقانه رفتار نکرده است.

رهبر کره شمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرد که در جریان نشست دو ماه پیش در ویتنام، موضعی یک جانبه و غیرصادقانه داشته است. وی همچنین نسبت به بازگشت شرایط بحرانی در شبه جزیره کره هشدار داد.

کیم جون اون گفت: «صلح و امنیت در شبه جزیره کره کاملا به نگرش آمریکا وابسته است و کره شمالی برای هر شرایطی آماده است.»

نشست میان کیم جون اون و دونالد ترامپ در ماه فوریه گذشته بدون هیچ گونه نتیجه ای به پایان رسید. در آن زمان کیم جون اون خواستار لغو فوری تحریم ها علیه کره شمالی شد اما دو طرف درباره آنچه کره شمالی باید در عوض برداشتن تحریم ها انجام دهد، به توافق نرسیدند.

روسیه خواستار کاهش تحریم ها علیه پیونگ یانگ شده است اما آمریکا مسکو را متهم می کند که به پیونگ یانگ کمک می کند تا از زیر برخی تعهدات شانه خالی کند. اتهامی که مسکو رد کرده است.

درست یک هفته پیش، پیونگ یانگ خواستار کنار گذاشتن مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از مذاکرات شد و پمپئو را متهم کرد که مذاکرات را منحرف می کند و بی ملاحظه حرف می زند.

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه بعد از ملاقات با رهبر کره شمالی در شهر ولادی وستوک واقع در منتهی الیه شرق روسیه گفت که همانند واشنگتن، مسکو نیز از تلاش ها برای کاهش تنش های هسته ای در شبه جزیر کره حمایت می کند اما کره شمالی به تضمیمن امنیتی و همچنین تضمین حفظ تمامیت ارضی اش نیازمند است.

کیم کون سیک استاد مطالعات کره شمالی در دانشگاه «کیونگ نام» می گوید، حرفهای پوتین همان چیزهایی است که پیونگ یانگ مرتبط عنوان کرده است و حمایت پوتین از دیدگاه پیونگ یانگ بزرگترین هدیه ای است که رهبر کره شمالی از ملاقاتش از روسیه به همراه برد.

رهبران آمریکا و کره شمالی تاکنون دو بار در سنگاپور و ویتنام دیدار کرده اند اما این نشست ها تاکنون نتیجه ملموسی به همراه نداشته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مزرعه پرورش شترمرغ در کره‌شمالی بازگشایی شد

کره‌ شمالی: بولتون «جنگ‌طلب» و نمودِ «کاستی بشریت» است

چرا ایران و روسیه به دنبال تقویت رابطه با کره شمالی هستند؟