کره‌ شمالی: بولتون «جنگ‌طلب» و نمودِ «کاستی بشریت» است

کره‌ شمالی: بولتون «جنگ‌طلب» و نمودِ «کاستی بشریت» است
Copyright AFP
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«هرگز عجیب نیست که کلمات تحریف شده همیشه از دهان مردی که از بنیاد معیوب است بیرون می‌آید و این نمود کاستی بشریت، سزاوار است که زودتر محو شود.»

آگهی

کره‌ شمالی روز دوشنبه ۲۷ مه (ششم خرداد)، جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را فردی «جنگ طلب» و نمودی از «کاستی بشریت» عنوان کرد.

این واکنش پس آن صورت گرفت که بولتون آزمایش‌های اخیر موشک‌های کوتاه برد کره‌ شمالی را نقض کننده قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست.

آقای بولتون شنبه گذشته در توکیو، پایتخت ژاپن در جمع خبرنگاران گفته بود که هیچ تردیدی وجود ندارد که آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌ شمالی نقض کننده قطعنامه‌های سازمان ملل است. وی تاکید کرد که تحریم‌ها علیه کره شمالی باید باقی بماند. اما پس از این اظهار نظر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برخلاف نظر مشاور خود، در توئیتر نوشت: « کره شمالی چند سلاح کوچک شلیک کرد که باعث نگرانی برخی از افراد من و دیگران شد، اما من را نگران نکرد.» او تاکید کرد که اطمینان دارد که رهبر کره‌ شمالی به وعده‌هایش پایبند است.

کره‌ شمالی در روزهای ۴ و ۹ مه (۱۴ و ۱۹ اردیبهشت) اقدام به آزمایش موشک‌های بالستیک کوتاه برد خود کرد.

بیشتر بخوانید:

در بیانیه روز دوشنبه خبرگزاری مرکزی کره‌ شمالی، سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ یانگ از حق خود برای تقویت توان موشکی استفاده کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره‌ شمالی تصریح کرد که این کشور قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را هرگز به رسمیت نمی‌شناسد. این کشور معتقد است که این قطعنامه‌ها «حق موجودیت و توسعه یک دولت مستقل» را انکار می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «درخواست برای توقف فناوری بالستیک بدون توجه به برد موشکی یعنی از حق دفاع از خود بگذریم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه کره‌‌ شمالی، بولتون را نادانی تندرو خواند که سیاست‌های تحریک آمیز علیه کره‌ شمالی را پیش می‌برد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «نباید بولتن را مشاوری برای افزایش امنیت خواند بلکه او مشاوری است که برای از بین بردن امنیت و صلح تلاش می‌کند.»

در این بیانیه که لحنی تند علیه بولتن دارد، اشاره شده است: «هرگز عجیب نیست که کلمات تحریف شده همیشه از دهان مردی که از بنیاد معیوب است بیرون می‌آید و این نمود کاستی بشریت، سزاوار است که زودتر محو شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره‌شمالی راه‌های ارتباط با کره‌جنوبی را به‌‌خاطر «بالن‌های تبلیغاتی» قطع می‌کند

نگرانی از افزایش تنش‌ها در پی شلیک چند پرتابۀ کوتاه‌برد توسط کره شمالی

رهبر کره شمالی: آمریکا در مذاکرات صادقانه رفتار نکرد