۱۰۷امین سالگرد تولد بنیانگذار کره‌شمالی برگزار شد

 ۱۰۷امین سالگرد تولد بنیانگذار کره‌شمالی برگزار شد
Copyright تصویر از عکس یورونیوز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مردم کره‌شمالی و برخی بازدیدکنندگان خارجی امروز با قرار دادن دسته‌های گل ۱۰۷‌امین سالگرد تولد بنیانگذار کره‌شمالی را گرامی داشتند. این روز در کره‌شمالی به نام روز خورشید شناخته می‌شود.

آگهی

مراسم بزرگداشت ۱۰۷ سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره‌شمالی و نخستین رهبر این کشور امروز دوشنبه ۱۵ آوریل طی مراسمی برگزار شد.

در این مراسم افراد با قرار دادن دسته‌های گل یاد رهبر فقید کره‌شمالی را گرامی داشتند. شرکت‌کنندگان در این مراسم با قرار دادن دسته‌های گل مقابل مجسمه‌ بزرگ پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون، رهبر کنونی کره شمالی در قصر خورشید کومسوسان این مراسم را برگزار کردند. قصر خورشید آرامگاه رهبران کره شمالی است.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی ویدیویی در همین زمینه منتشر کرده که نشان می‌دهد بازدیدکنندگان خارجی نیز دسته‌های گل را به نشانه احترام مقابل مجسمه رهبران کره شمالی قرار می‌دهند. در این تصاویر همچنین دسته‌گلی از طرف کیم‌ جونگ اون در مقابل مجسمه‌ها قرار گرفته است.

۱۵ آوریل و روز تولد کیم ایل سونگ همچنین در این کشور به نام «روز خورشید» شناخته می‌شود. بزرگترین تعطیلات رسمی کره شمالی نیز در همین تاریخ آغاز می‌شود. کیم ایل سونگ از سال ۱۹۴۸ و پایه‌گذاری کره‌شمالی تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۴ در قدرت حضور داشت. کیم جونگ ایل پس از مرگ پدرش کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی به مقام رهبری این کشور رسید.

کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون (رهبر کنونی کره شمالی) از ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ میلادی رهبر این کشور بود. او علاوه بر نقش رهبری کره شمالی ریاست کمیسیون دفاع ملی، فرماندهی کل ارتش خلق کره شمالی و دبیرکلی حزب کارگران کمونیست کره شمالی را نیز عهده‌دار بود.

کیم جونگ اون پس از او به رهبری کره‌شمالی رسید و این روزها دوری از مذاکرات هسته‌ای با دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعیین تکلیف کیم برای ترامپ: برای اصلاح خود یکسال فرصت دارید

کیم جونگ اون: نمی خواهم فرزندانم بار سلاح اتمی را به دوش بکشند

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد