استقبال بحرین و اسرائیل از قرار گرفتن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی

استقبال بحرین و اسرائیل از قرار گرفتن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی
Copyright REUTERS/Amir Cohen
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتانیاهو خطاب به ترامپ: از شما برای پاسخ دادن به یکی دیگر از درخواستهای مهم من سپاسگزارم. درخواستی که در راستای منافع ما و منافع کشورهای منطقه بود.

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌‎وزیر اسرائیل روز دوشنبه تصمیم آمریکا مبنی بر قراردادن سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمانهای تروریستی را ستود.

او در پیامی توییتری از دونالد ترامپ سپاسگزاری کرد و نوشت: «یک بار دیگر از جهان در مقابل تجاوز ایران و تروریسم محافظت کردید.»

خبر تروریستی خوانده شدن سپاه پاسداران از سوی آمریکا یک روز قبل از برگزاری انتخابات عمومی در اسرائیل اعلام شد.
آقای نتانیاهو که به نظر می‌رسد درصدد است از این فرصت برای کسب اعتبار بیشتر در انتخابات استفاده کند، در پیام توییتریِ جداگانه‌ای به زبان عبری نوشت: «دوست عزیزم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از شما برای تصمیمی که گرفتید سپاسگزارم؛ تصمیم به اعلام سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی. از شما برای پاسخ دادن به یکی دیگر از درخواستهای مهم من سپاسگزارم. درخواستی که در راستای منافع ما و منافع کشورهای منطقه بود. ما همچنان به همکاری‌هایمان علیه رژیم ایران که اسرائیل، ایالات متحده آمریکا و صلح جهانی را تهدید می‌کند، ادامه می‌دهیم.»

وزیر خارجه بحرین نیز از تصمیم دونالد ترامپ در قبال سپاه پاسداران استقبال کرد. این کشور که توسط خاندان مسلمان سنی مذهب اداره می‌شود ایران را متهم کرده که از گروههای ضددولتی شیعۀ فعال در بحرین حمایت می‌کند؛ اتهامی که بارها از سوی تهران رد شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات اسرائیل؛ بخت تشکیل دولت با نتانیاهو است

واکنش روحانی به تروریست خواندن سپاه: شما آمریکایی‌ها در رأس تروریست‌های عالم هستید

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند