جودو؛ استموفِ قزاق بهترین جودوکار مرد روز نخست گرند پری آنتالیا شد

جودو؛ یلدوس استموف بهترین جودوکار مرد روز نخست گرند پری آنتالیا
جودو؛ یلدوس استموف بهترین جودوکار مرد روز نخست گرند پری آنتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یلدوس استموف با مهارت بالا در فن های ایستاده و روی تشک نمایش درخشانی از خود ارائه کرد و در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با غلبه بر حریفی از ازبکستان به مدال طلا دست یافت.

آگهی

نخستین روز از رقابت های جایزه بزرگ جودو در آنتلالیا ترکیه با درخشش آندریا چیتو، ورزشکار زن رومانیایی همراه بود.

بهترین جودوکار زن

چیتو با عملکردی درخشان کلیه رقبا را از پیش رو برداشت تا در مبارزه نهایی با قهرمان سابق جهان روبرو شود. جودوکار رومانیایی در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم ارورانتستگ مونخبات، حریف سرسخت مغولی را با امتیاز ایپون شکست داد تا ضمن کسب مدال طلا عنوان بهترین ورزشکار زن روز نخست تورنمنت را نیز از آن خود کند.

آندریا چیتو پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «من جودو را دوست دارم. جودو ورزشی است همراه با بخت ها و چالش های ذهنی فراوان. من تمایل دارم در مبارزات بیشتر از تکنیک های پرتابی و استایلِ باز استفاده کنم.»

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز نخست تورنمنت جودوی آنتالیا به یلدوس استموف از قزقستان تعلق گرفت که سابقه قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه دارد.

استموف با مهارت بالا در فن های ایستاده و روی تشک نمایش درخشانی از خود ارائه کرد و در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با غلبه بر حریفی از ازبکستان به مدال طلا دست یافت.

یلدوس استموف پس از ایستادن بر سکوی قهرمانی گفت: « تیم ملی کشورم امروز صاحب مدال های طلا و نقره شد و این نشان می دهد که جودو در قزاقستان در سطح بالایی قرار دارد. این موفقیت ها می تواند برای جودوکاران جوان کشورم الهام بخش باشد و امیدوارم آنها نیز در آینده بتوانند این افتخارها را تکرار کنند.»

کوزوو طلای سبک ترین وزن بخش زنان را از آن خود کرد

دیستریا کراسنیکی، جودوکار کوزوویی در سبک ترین وزن مسابقات بخش زنان مقتدر نشان داد و صاحب مدال طلا شد.

کراسنیکی، دارنده عنوان قهرمانی در رقابت های مسترز در مبارزه نیمه نهایی حریفی از کره جنوبی را با فن اوسوتو از پیش رو برداشت تا راهی دیدار پایانی شود.

جودوکار کوزوویی در فینال وزن منهای ۴۸ کیلوگرم کاری بزرگ انجام داد. او که با اوتگونتستگ گالبادراخ مغولی، دارنده مدال المپیک و جهان روبرو شده بود در مبارزه ای نزدیک موفق به کسب امتیاز پیروزی بخش ایپون شد تا در وزن جدید نیز ایستادن بر سکوی قهرمانی را تجربه کند.

دیستریا کراسنیکی مدال طلای خود را از دستان حمزه یرلیکایا، معاون وزیر ورزش و جوانان ترکیه دریافت کرد.

بهترین فن

بهترین فن را ورزشکاری از کشور میزبان به اجرا درآورد تا نام جودوکاران ترک نیز در نخستین روز تورنمنت آنتالیا از قلم نیافتد.

میهراک آکاس، جودوکار ترک در مبارزه رده بندی رقابت های وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان با اجرای فنی زیبا که امتیاز ایپون و مدال برنز را برایش به همراه داشت حریف برزیلی و دارنده مدال برنز المپیک را از پیش رو برداشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو گرنداسلم باکو؛ درخشش ورزشکاران برزیلی

جایزه بزرگ تفلیس؛ شکست جوانترین قهرمان جودوی زنان مقابل هماوردی از فرانسه

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید