نامدار زنگنه: بازار نفت از نظر عرضه و تقاضا وضعیت شکننده‌ای دارد

نامدار زنگنه: بازار نفت از نظر عرضه و تقاضا وضعیت شکننده‌ای دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زنگنه: «روسیه یکی از تولید کنندگان بزرگ نفت در دنیا است و ما در شرایطی هستیم که لازم دیدیم با دوستان روسی خود در مورد بازار نفت مشورت و تبادل نظر داشته باشیم.»

آگهی

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در ارزیابی وضعیت بازار جهانی نفت گفت که این بازار از نظر عرضه و تقاضا در «وضعیت شکننده‌ای» قرار دارد.

بیژن نامدار زنگنه که روز دوشنبه برای دیدار با الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه وارد مسکو شد، افزود :«روسیه یکی از تولید کنندگان بزرگ نفت در دنیا است و ما در شرایطی هستیم که لازم دیدیم با دوستان روسی خود در مورد بازار نفت مشورت و تبادل نظر داشته باشیم.»

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که تولید کنندگان نفت باید مراقبت باشند تا مشکلی در وضعیت بازار ایجاد نشود به خصوص با اقداماتی که آمریکا علیه تولیدکنندگان بزرگ نفت پیش گرفته است.

زنگنه با اشاره به تحریم آمریکا علیه ایران، روسیه و ونزوئلا گفت:‌ «سایر کشورها از جمله لیبی و نیجریه نیز به دلیل اقدامات آمریکا با مشکلاتی روبرو شده اند، بنابراین بخشی از مذاکرات ما در دیدار امروز به بررسی بازار نفت اختصاص خواهد داشت.»

وزیر نفت ایران همچنین افزود که در دیدار با وزیر انرژی روسیه در خصوص توسعه میدان‌های نفتی با مشارکت روس ‌ها گفتگو خواهیم کرد.

ایالات متحده آمریکا تحریم‌های نفتی ایران را از ۱۳ آبان ۹۷ به اجرا گذاشته است و قصد دارد در چند مرحله صادرات نفت ایران را به صفر برساند. هدفی که برخی صاحبنظران حوزه انرژی آن را «غیرواقع بینانه» ارزیابی می کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنگنه: امارات و عربستان درباره ظرفیت‌های نفتی خود بزرگ‌نمایی می‌کنند

صادرات نفت آمریکا از تولید ایران پیشی گرفت

افزایش صادرات نفت ایران در ابتدای سال جدید میلای به رغم تحریم‌ها