تحقیق تازه در فرانسه: دو سوم خمیردندان‌ها حاوی ماده سرطان‌زا هستند

خمیردندان
خمیردندان Copyright AFP
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک تحقیق تازه در فرانسه نشان می‌دهد در دو سوم خمیردندان‌های موجود در بازارهای این کشور از ماده افزودنی دی‌اکسید تیتانیوم استفاده شده است.

آگهی

نتایج یک تحقیق تازه در فرانسه نشان میدهد در دو سوم خمیردندانهای موجود در بازارهای این کشور از ماده دیاکسید تیتانیوم استفاده شده است.

دانشمندان میگویند این ماده افزودنی که در صنعت خمیردندان سازی برای خاصیت رنگدهی و سفیدکنندگی‌اش استفاده میشود می‌تواند در ابتلا به سرطان موثر باشد.

نهاد «اقدام برای محیط زیست» گفته است آزمایشات خود را بر روی ۴۰۹ نوع (مارک) خمیردندان (شامل ۵۹ خمیر دندان ویژه کودکان) موجود در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها انجام داده است که بر اساس نتایج تحقیق، دو مورد از هر سه محصول، دارای ماده افزودنی دیاکسید تیتانیوم بوده است.

این در حالی است که قرار بوده دولت فرانسه تا نیمه آوریل استفاده از این ماده را ممنوع اعلام کند.

ماگالی رینگوت، از مسئولین نهاد «اقدام برای محیط زیست»، در این خصوص گفت: «به خاطر اینکه این ماده در تماس روزانه با دهان قرار دارد، همه ما و به خصوص کودکان به شدت در معرض آن هستیم.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

مطابق این تحقیق، روی جعبه ۲۷۲ محصول مورد تحقیق نوشته نشده است که شرکت سازنده در تولید آن‌ها از دیاکسید تیتانیوم استفاده کرده است.

امری که بر خلاف قانون اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. مطابق مصوبه این اتحادیه در سال ۲۰۱۳، تمام محصولات آرایشی و بهداشتی با استفاده بیش از ۱۰۰ میلی گرم دیاکسید تیتانیوم ملزم هستند که نام و میزان استفاده شده از ماده را روی جعبه محصول درج کنند.

نهاد «اقدام برای محیط زیست» در سایت خود لیست اسامی و تصاویر ۲۷۲ خمیردندانی را که در آن‌ها از دیاکسید تیتانیوم استفاده شده است برای اطلاع مصرف کنندگان منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جیک گیلنهال ملبس به سوپرمن در بیمارستان کودکان

بنای «طاق پیروزی» شهر پاریس برای افزایش آگاهی‌ها درباره سرطان پستان «صورتی» شد

فرانسه از طرحی بلندپروازانه برای مقابله با روند «افول» پژوهش‌های پزشکی رونمایی کرد