برونئی همجنسگرایان را سنگسار می‌کند

برونئی همجنسگرایان را سنگسار می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«تصویب چنین قوانین غیرانسانی‌ و بی‌رحمانه‌ای به خودی خود هراس‌انگیز است.»

آگهی

برونئی اعلام کرد از هفته آینده، مطابق شریعت، قانون اعدام به وسیله سنگسار را در مورد رابطه جنسی میان دو همجنس‌ و نیز در مورد زنا به اجرا در می‌آورد.

از روز سوم آوریل قانون شریعت در این پادشاهی کوچک که در جنوب شرقی آسیا واقع شده اعمال می‌شود که به موجب آن سزای جرائمی نظیر دزدی قطع دست و پا خواهد بود.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این احکام به دستور مستقیم حسن، سلطان برونئی که یکی از ثروتمندترین مردان جهان است وارد قانون این کشور می‌شود و طبق اعلام دولت اجرای آنها نیز باید «در حضور جمعی از مسلمانان» صورت گیرد.

برونئی که در سالهای اخیر به اسلام محافظه‌کار روی آورده است ۵ سال پیش نیز از تمایل خود برای اعمال قوانین شریعت خبر داده بود.

سلطان برونئی با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین مردان جهان است. عکس از ای اف پی

از سوی دیگر اعلام این خبر، و به‌ویژه تمرکز آن بر همجنس‌گرایان سبب وحشت گروه‌های حامی حقوق بشر شده است. عفو بین الملل از برونئی خواست اجرای مجازات‌های تازه را که «عمیقا ناقص» اند «بی‌درنگ متوقف» کند.

ریچل چوا هاوارد،‌ نماینده عفو بین‌الملل در امور برونئی نوشت: «تصویب چنین قوانین غیرانسانی‌ و بی‌رحمانه‌ای به خودی خود هراس‌انگیز است.» و افزود برخی از این موارد «نظیر رابطه جنسی میان همجنس‌گرایان بالغ، و با رضایت طرفین اصلا نباید به هیچ‌ وجه جرم تلقی شود.»

برونئی تا ۱۹۸۴ مستعمره بریتانیا بود و پیش از این نیز همجنسگرایی در این کشور مشمول زندان می‌شد اما از این پس همجنسگرایی در کنار لواط، زنا و تجاوز در این کشور حکم اعدام دارد. نوشیدن الکل حرام است و عدم حضور در نماز جمعه و بچه‌دار شدن بدون ازدواج زندان و جریمه دارد.

احکام اسلامی در برونئی تنها در مورد مسلمانان اجرا می‌شود که دو سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قانون تازه مجازات اسلامی در برونئی: همجنسگرایان سنگسار می‌شوند

انقلاب در واتیکان؛ پاپ فرانسیس اجازه داد برای زوج‌های همجنس مراسم مذهبی برگزار شود

دولت رومانی به حکم دیوان حقوق بشر اروپا در زمینه حقوق همجنسگراها تمکین نخواهد کرد