چهار ایرانی و افغان بر اثر واژگونی قایق در سواحل ترکیه جان باختند

چهار کشته در پی واژگونی قایق مهاجران ایرانی و افغانستانی در سواحل ترکیه
چهار کشته در پی واژگونی قایق مهاجران ایرانی و افغانستانی در سواحل ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی منابع اعلام کرده اند که سه زن جان باخته در این حادثه اهل کشور افغانستان بوده اند

آگهی

در پی واژگون شدن یک قایق حامل مهاجران در سواحل ترکیه که به گفته برخی منابع بخشی از سرنشینان آنرا اتباع ایران تشکیل می دهند، سه زن و یک نوزاد جان خود را از دست دادند.

ماموارن گارد ساحلی ترکیه روز سه شنبه با اعلام این مطلب خاطرنشان کردند که در جریان عملیاتی موفق شده اند یازده تن دیگر از سرنشینان این قایق را نجات دهند.

گارد ساحلی ترکیه با انتشار بیانیه ای تصریح کرد که حادثه ساعت ۳ بامداد روز سه شنبه در فاصله یک هزار و هفتصد مایل دریایی از چناق‌قلعه، منطقه ای واقع در شمال غرب این کشور روی داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که به جز سه زن و یک کودک نوزاد که در این حادثه جان باخته اند یازده مهاجر غیرقانونی که از جمله دیگر سرنشینان قایق یاد شده بودند در جریان عملیات ماموران گارد ساحلی نجات یافته اند.

بدین ترتیب ماموران امدادی با استناد به گفته شاهدان مبنی بر حضور پانزده نفر در قایق حادثه دیده، پس از نجات یازده سرنشین به عملیات جستجو پایان دادند.

خبرگزاری آناتولی با انتشار گزارشی در این خصوص تصریح کرده است که این قایق مهاجرانی را حمل می کرد که تبعه ایران و افغانستان بودند. برخی منابع اعلام کرده اند که سه زن جان باخته در این حادثه اهل کشور افغانستان بوده اند.

ترکیه در حال حاضر میزبان حدود چهار میلیون مهاجر و پناهجو است که اغلب آنها را اتباع سوریه تشکیل می دهند. این کشور یکی از مهمترین مقاصد برای ترانزیت مهاجرانی است که از مناقشات خاورمیانه گریخته و تلاش دارند از راه یونان خود را به اروپا برسانند.

مهاجرانی که قایق آنها روز سه شنبه در آبهای ساحلی ترکیه دچار حادثه شد از جزیره یونانی لزبوس که تنها ده کیلومتر با سواحل ترکیه فاصله دارد سفر خود را آغاز کرده بودند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ترکیه مارس ۲۰۱۶ توافقنامه ای را برای کنترل بحران مهاجرت به امضاء رساندند که کاهش چشمگیر ورود مهاجران به پنج جزیره یونانی نزدیک به ترکیه از نتایج مهم آن بود.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارشی که فرانتکس، آژانس اروپایی محافظت از مرزها منتشر کرده است بیش از ۸۷۵ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۵ از راه های مختلف خود را به جزایر یونانی رسانده بودند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنج کشته در پی واژگون شدن قایق حامل مهاجران در غرب ترکیه

پس از روس‌ها و اوکراینی‌ها؛ ایرانیان سال گذشته میلادی بیشترین مجوز اقامت در ترکیه را دریافت کردند

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند