پنج کشته در پی واژگون شدن قایق حامل مهاجران در غرب ترکیه

  پنج کشته در پی غرق شدن قایق حامل مهاجران در غرب ترکیه
پنج کشته در پی غرق شدن قایق حامل مهاجران در غرب ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این قایق پانزده مهاجر را حمل می کرد که یک تن از آنها ایرانی و بقیه افغان بوده‌اند. سه تن از حادثه دیدگان توسط ماموران گارد ساحلی ترکیه و با کمک قایق‌های ماهیگیری محلی نجات یافته‌اند.

آگهی

غرق شدن یک قایق حامل مهاجران در سواحل ازمیر، واقع در غرب ترکیه پنج کشته و تعدادی مفقود برجای گذاشت.

گارد ساحلی ترکیه روز دوشنبه با اعلام این خبر تاکید کرد که سه تن از کشته شدگان را کودکان تشکیل می دهند و پنج تن نیز در پی این حادثه ناپدید شده‌اند.

گفته می‌شود که این قایق پانزده مهاجر را حمل می‌کرد که یک تن از آنها ایرانی و بقیه افغان بوده‌اند. سه تن از حادثه دیدگان توسط ماموران گارد ساحلی ترکیه و با کمک قایق‌های ماهیگیری محلی نجات یافته‌اند.

بر اساس این گزارش دو تن از مهاجرانی که سوار بر این قایق حادثه دیده بوده‌اند موفق شدند با شنا کردن خود را به ساحل برسانند. گارد ساحلی ترکیه همچنین اعلام کرد عملیات جستجو برای یافتن افراد ناپدید شده همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی در گزارشی اعلام کرد که ۳۷ مهاجر غیرقانونی با ملیت‌های ایرانی، عراقی، افغان و پاکستانی در حالی که تلاش می کردند از با گذر از ترکیه خود را به اروپا برسانند، توسط ماموران این کشور دستگیر شده‌اند.

بر اساس این گزارش ۲۱ مهاجر دیگر از کشورهای سوریه، فلسطین و سومالی در حالی که سوار بر قایق در حال ترک آب‌های ترکیه به مقصد اروپا بودند در جنوب غرب این کشور دستگیر شده‌اند.

ترکیه در حال حاضر بیش از سه میلیون تن از پناهجویان سوری را در خاک خود جای داده است. ترکیه همچنین مهم‌ترین کشور ترانزیت برای افرادی است که با فرار از مناقشات خاورمیانه در پی عزیمت به خاک اروپا هستند.

این در حالیست که شمار افرادی که از این طریق سعی در مهاجرت به اروپا داشته‌اند پس از توافقنامه مارس ۲۰۱۶ میان آنکارا و اتحادیه اروپا به شدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

کنترل شدید مرزهای دریایی پس از این توافقنامه سبب شده است که مهاجران برای سفر خود به سوی مرز زمینی ترکیه با یونان روی بیاورند. بیش از هشت هزار مهاجر غیرقانونی طی شش ماه نخست سال جاری میلادی در منطقه مرزی شمال شرق این کشور با یونان دستگیر شده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهار ایرانی و افغان بر اثر واژگونی قایق در سواحل ترکیه جان باختند

یونان؛ یازده 'مهاجر' در تصادف خودرو با کامیون جان باختند

بازمانده قایق واژگون شده در مرز یونان: وضعیت سیاسی ما را به ترک وطن سوق داد