مخالفت «پرشمار» در مجلس بریتانیا با طرح تازه دولت برای برکسیت

مجلس عوام بریتانیا
مجلس عوام بریتانیا Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک نماینده حامی برکسیت در مجلس عوام بریتانیا روز دوشنبه ۱۸ مارس گفت «افراد زیادی» در این مجلس با طرح ترزا می مبنی بر تعویق توافق جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالف هستند.

آگهی

یک نماینده حامی برکسیت در مجلس عوام بریتانیا روز دوشنبه ۱۸ مارس گفت «افراد زیادی» در این مجلس با طرح ترزا می مبنی بر تعویق توافق جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا مخالف هستند.

به گزارش رویترز جان ردوود در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی گفت: «این یک توافق بسیار بد است. شمار قابل توجهی از نمایندگان با من هم عقیده‌اند که نگرانی‌هایی کلی در این‌باره وجود دارد و ما نیازی نداریم که به قراردادی الزام‌آور تن دهیم.»

در همین حال ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، به نمایندگان هشدار داده است در صورت رد طرح جدید دولت، خروج از اتحادیه ممکن است با تاخیری طولانی مواجه شده و بریتانیا مجبور شود بار دیگر در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کند.

خانم می این اظهارات را در مقاله‌ای در شماره روز دوشنبه روزنامه دیلی‌تلگراف منتشر کرده است.

نخست‌وزیر بریتانیا برای گذراندن لایحه خود از سد مجلس نیاز دارد که از طرفی ده‌ها مخالف داخلی در حزب محافظه‌کار را متقاعد کند و از طرف دیگر رضایت نمایندگان حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی،شریک دولت در کابینه ائتلافی را به دست آورد.

رویترز
نایجل فارانژ، از طراحان و حامیان اولیه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در تظاهرات در حمایت از برکسیترویترز

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفت که دولت هنوز برای اطمینان از کسب رای نمایندگان کار در پیش دارد و باید تلاشش را برای متقاعد کردن مجلس عوام دوچندان کند.

آقای هانت که برای اجلاس سران اتحادیه به بروکسل آمده گفت: «خطر خروج بدون توافق دستکم تا جایی که مربوط به مجلس می‌شود کاهش یافته، با این حال خطر فلج کارها به دلیل برکسیت باقی است.»

انتظار می‌رود ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا روز پنجشنبه این هفته طرح پیشنهادی خود برای خروج از اتحادیه اروپا را به رای بگذارد.

دو طرح قبلی پیشنهادی خانم می در مجلس عوام به ترتیب با ۲۳۰ و ۱۴۹ رای مخالف رد شده بودند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میلیون‌ها امضا در مخالفت با برکسیت؛ سایت پارلمان بریتانیا از دسترس خارج شد

برکسیت پس از تصویب طرح تعویق در مجلس عوام بریتانیا؛ اکنون چه خواهد شد؟

پارلمان بریتانیا به تعویق برکسیت رای داد