فیسبوک ۱.۵میلیون ویدیو از حمله به مساجد نیوزیلند را حذف کرد

فیسبوک ۱.۵میلیون ویدیو از حمله به مساجد نیوزیلند را حذف کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تصاویر حادثه تروریستی در نیوزیلند به سرعت در فیسبوک منتشر شد. حالا این شرکت خبر داده که تا به اینجای کار یک و نیم میلیون ویدیو مرتبط با حادثه اخیر در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند را از این شبکه اجتماعی حذف کرده است.

آگهی

شرکت فیسبوک یکشنبه هفدهم مارس اعلام کرد که یک و نیم میلیون ویدیو مرتبط با حادثه تروریستی اخیر در دو مسجد نیوزیلند را در ۲۴ ساعت اول وقوع این حادثه حذف کرده است.

حساب رسمی فیسبوک در توئیتر نیز خبر داد: «در ۲۴ ساعت نخست یک و نیم میلیون ویدیو مرتبط با حادثه حمله را در سراسر جهان حذف کردیم که از این تعداد یک میلیون و دویست‌هزار ویدیو در هنگام بارگذاری حذف شد.»

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزلند نیز اعلام کرده که می‌خواهد امکان توقف پخش زنده در شبکه اجتماعی فیسبوک در نیوزیلند را با شرکت فیسبوک به بحث بگذارد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا نیز روز یکشنبه به این موضوع واکنش نشان داد. او با اشاره به حمله اخیر نیوزیلند خواستار واکنش سریع شبکه های اجتماع و قطع پخش زنده در موارد مشابه شد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او تاکید کرد: «زمان آن رسیده که به سوالاتی درباره نقش رسانه‌های اجتماعی در پخش ویدیوی حادثه اخیر در نیوزیلند پاسخ داده شود.» آردرن همچنین تایید کرد: «در پی تیراندازی اخیر شریل سندبرگ، مدیرعامل فیسبوک با او تماس گرفته بود.»

شرکت فیسبوک همچنین اعلام کرد که فیسبوک تمامی نسخه‌های ویرایش شده ویدیو و هرگونه محتوای تصویری مرتبط با حادثه اخیر را از این شبکه اجتماعی حذف خواهد کرد. این کار با هدف احترام به خانواده قربانیان این حادثه و در نظر گرفتن دغدغه پلیس و مقام‌های محلی نیوزیلند انجام خواهد شد.

مهاجم مسلح حمله اخیر در نیوزیلند مراحل انجام این حمله را به مدت ۱۷ دقیقه روی فیسبوک به صورت زنده پخش کرد. این ویدیو بعدتر حذف شد. انتشار نسخه‌های فیلم این حمله برای چند ساعت در شبکه‌های اجتماعی ادامه یافت و به صورت گسترده از سوی کاربران بازنشر شد. این نکته انتقاد مقام‌های نیوزیلند را به دنبال داشت. تعداد کشته‌ شده‌ها در حمله تروریستی اخیر در دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ به ۵۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مانیفست حمله تروریستی نیوزیلند ۹ دقیقه پیش از حادثه روی میز نخست وزیر بود

از تیراندازی در دو مسجد نیوزیلند چه می‌دانیم؟

سناتور آمریکایی بنیانگذار فیسبوک را مجبور به عذرخواهی از قربانیان شبکه‌های اجتماعی کرد