اتحادیه اروپا احتمالا به بریتانیا برای نهایی کردن برکسیت مهلت می‌دهد

اتحادیه اروپا احتمالا به بریتانیا برای نهایی کردن برکسیت مهلت می‌دهد
Copyright Reuters
Copyright Reuters
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس شورای اروپا می گوید سعی می کند هفته آینده رهبران اروپایی را درباره تمدید مهلت زمانی برکسیت قانع کند

آگهی

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا می گوید بزودی از رهبران اروپایی ۲۷ کشور عضو اتحادیه می خواهد با تمدید مهلت نهایی برکسیت موافقت کنند.

دولت محافظه کار بریتانیا پس از دومین رای عدم اعتماد مجلس عوام به توافق برکسیت پیشنهاد داده تاریخ نهایی شدن برکسیت، ۲۹ مارس، از سوی اتحادیه اروپا تمدید شود.

ترزا می از اتحادیه اروپا خواسته است تاریخ ۲۹ مارس را به ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی تغییردهد. رهبران اتحادیه اروپا در ۲۱ مارس در بروکسل در این باره دیدار و گفتگو می کنند.

Reuters
یکی ازمخالفان برکسیت در خیابان های لندنReuters

همزمان رسانه های آلمانی پنج شنبه ادعا کردند که آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور برای تعیین تکلیف برکسیت موافق اهدای زمان بیشتر به دولت ترزا می است. هرچند صدراعظم آلمان هنوز بصورت علنی دراین باره واکنشی نداشته است اما اگر چنین ادعایی درست باشد، با توجه به نفوذ دولت آلمان روی اتحادیه اروپا، می توان انتظار داشت که رهبران کشورهای اروپایی در نشست بروکسل به اهدای زمان بیشتر به بریتانیا راضی شوند.

به گفته بی بی سی به نظر می رسد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری دومین ابرقدرت اقتصادی اروپا نیز با تمدید زمان برکسیت موافق است اما فرانسه خواهان اجرای شروطی جدی در این زمینه است. از جمله اینکه اتحادیه اروپا برای آخرین بار به دولت بریتانیا چنین امتیازی می دهد.

در میان کشورهای شرق عضو اتحادیه اروپا هم مقامات دولت لهستان بطور ضمنی موافقت خود را با تمدید زمانی اعلام کرده اند. وزیر خارجه لهستان گفته است کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند «این زمان اندک» را به دولت بریتانیا «هدیه» بدهند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اهمیت رای مجلس عوام بریتانیا در مورد برکسیت چیست؟

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد