حدود نیمی از مردم کره شمالی نیازمند کمک بشردوستانه هستند

حدود نیمی از مردم کره شمالی نیازمند کمک بشردوستانه هستند
Copyright عکس خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خشکسالی و تحریم‌ها دست به دست هم داده تا کره شمالی با مشکلات فراوانی در تامین مواد غذایی شهروندان خود مواجه شود. چنانچه بر اساس آمار سازمان ملل نیمی از مردم این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

آگهی

سال ۲۰۱۸ رکورد بدترین برداشت محصولات کشاورزی در دهه اخیر در کره شمالی به ثبت رسیده است. سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که بلایای طبیعی در کنار فقدان زمین‌های زراعی قابل کشت و کشاورزی ناکارآمد به تولید محصولات در این کشور به شدت ضربه زده است.

تهدید آمریکا برای وضع دور تازه تحریم‌

کره شمالی در حالی به خاطر برنامه‌های تلسیحاتی خود زیر فشار انواع تحریم‌های سخت قرار گرفته که مدت‌ها است برای تامین مواد غذایی مورد نیاز شهروندانش دچار مشکل است.

با این حال با وجود آنکه اخبار مرتبط با دیدارهای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا به طور مثبتی در تلوزیون ملی کره شمالی نمایش داده می‌شود اما آنطور که جان بولتون، مشاور امنیتی رئیس جمهوری آمریکا خبر داده احتمال دارد تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی در صورت ادامه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای نظامی تشدید شود.

در همین حال گزارش موسسه تحقیقاتی آمریکایی نشان می‌دهد که اطلاعات به دست آمده حاکی از بازسازی یک سایت موشکی کره شمالی است که پیشتر بخشی از آن تخریب شده بود.

پایین ترین رقم برداشت محصول در یک دهه گذشته

تحریم‌ها علیه کره شمالی سال‌ها است که به خاطر برنامه‌ موشکی بالستیک و سلاح هسته‌ای اعمال شده است. به همین خاطر کره شمالی سال‌ها است از کمبود مواد غذایی شدید رنج می‌برد. اما در سال گذشت برداشت محصول در این کشور تنها ۴ میلیون و ۹۵ تن بود. سازمان ملل در ارزیابی نیاز‌ها و اولویت‌های سال ۲۰۱۹ خود اعلام کرده که کره شمالی نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۰۰ هزار تنی در تولید محصولات مواجه شده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

مسوول هماهنگ کننده سازمان ملل در شمال تپان میشرا در بیانیه ای اعلام کرد: «این رقم پایین‌ترین سطح برداشت محصول در کره شمالی طی یک دهه گذشته بوده و موجب ایجاد شکاف غذایی قابل توجهی در این کشور شده است.»

عکس خبرگزاری فرانسه

تامین تنها ٢٤ درصد از نیاز مالی سازمان ملل برای کمک به کره شمالی

در نتیجه ۱۰.۹ میلیون از مردم کره شمالی نیازمند همکاری‌های بشردوستانه هستند. این رقم نسبت به سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر بیشتر شده با در نظر گرفتن افزایش سوء تغذیه در این کشور و انواع بیماری‌ها. این رقم ۴۳ درصد از جمعیت کره شمالی را شامل می‌شود.

گرچه تعداد افراد نیازمند به کمک رو به افزایش است اما سازمان ملل مجبور شد تا افراد جامعه هدف برای کمک‌رسانی را از ۶ میلیون به ۳.۸ میلیون نفر کاهش دهد. چرا که سازمان ملل در تلاش است اولویت را به کسانی اختصاص دهد که بیشترین نیاز را دارند. منابع مالی به مراتب کمتر از آن چیزی است که سازمان ملل این روزها به آن در کره شمالی نیاز دارد. سازمان ملل اعلام کرده که جامعه جهانی به درخواست کمک برای کره شمالی واکنش مثبتی نشان نمی‌دهد. سال گذشته تنها ٢٤ درصد از نیاز مالی سازمان برای کمک غذایی به کره شمالی تامین شد.

موج گرما و کاهش برداشت محصولات کلیدی

به دنبال خشکسالی و موج گرما در این کشور بر اساس اعلام سازمان ملل تولید برنج و گندم ۱۲ تا ۱۴ درصد کاهش یافته است. افراد نیازمند به کمک رو به افزایش است. این آمار البته در جنوب کره شمالی به مراتب بیشتر است چنانچه تولید گندم در این منطقه در سال گذشته تنها ۲.۶ درصد بود. همچنین خروجی محصول سویا در شمال نیز با سقوط تولید ۳۹ درصدی مواجه بود. تولید سیب زمینی که توسط رهبر کره شمالی به عنوان یکی از راه‌های افزایش منابع مطرح شده نیز مطابق گزارش سازمان ملل کاهش ۳۴ درصدی داشته است. ماه گذشته پیونگ یانگ به سازمان ملل متحد اعلام کرد که کره شمالی امسال با کمبود ۱.۴ میلیون تنی مواد غذایی مواجه است.

بیشتر بخوانید:

قحطی در کره شمالی؛ کودکان از گرسنگی می‌میرند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعیین تکلیف کیم برای ترامپ: برای اصلاح خود یکسال فرصت دارید

سازمان ملل: کره شمالی برنامه هسته‌ای‌‌‌ خود را متوقف نکرده است

مقامات آمریکایی: کره شمالی در حال ساخت موشک‌های جدید است