ایران برای همکاری‌ نظامی منتظر پاسخ لبنان است

ایران برای همکاری‌ نظامی منتظر پاسخ لبنان است
Copyright عکس ایرنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران عصر امروز یکشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقام‌های ارشد لبنان وارد بیروت شد. این نخستین دیدار ظریف از لبنان پس از استقرار دولت جدید در این کشور است.

آگهی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران عصر امروز یکشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقام‌های ارشد لبنان وارد بیروت شد. این نخستین دیدار ظریف از لبنان پس از استقرار دولت جدید در این کشور است.

وزیر امور خارجه ایران در فرودگاه بیروت به سوال‌ خبرنگاران پاسخ داد. او درباره اینکه آیا ایران آماده ارایه کمک‌های نظامی به لبنان است گفت: «ما همیشه این نوع آمادگی را داشته‌ایم. در موقعیت‌های دیگری هم اعلام کردیم که این تمایل در ایران وجود دارد و ما منتظریم ببینیم تصمیم طرف لبنانی در این زمینه چه خواهد بود.»

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ۱۷ بهمن اعلام کرد که برای ایمن‌سازی حریم هوایی ارتش لبنان در برابر جنگده‌های هوایی اسرائیل می‌توان از کمک نظامی ایران استفاده کرد. او همچنین از دولت لبنان خواسته تا با درخواست او از ایران برای دریافت تجهیزات دفاع هوایی موافقت کند.

دیدار ظریف با نماینده احزاب لبنانی و فلسطینی

ایران سال‌ها است که حزب‌الله لبنان گروه قدرتمند شیعی در این کشور را حمایت می‌کند. چندی پیش مراسم ویژه ای در لبنان برای بزرگداشت پیروزی انقلاب ایران برگزار شد. آمریکا حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. دولت جدید لبنان به ریاست نخست وزیر سعد حریری از حمایت غرب برخوردار است. سفر ظریف به بیروت در حالی برگزار می‌شود که یازدهم بهمن ماه و پس از ۹ ماه مذاکره میان سران احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی در لبنان، این مذاکرات به ثمر نشست و کابینه ائتلافی دولت لبنان با ۳۲ وزیر تشکیل شد. ایرنا هم خبر داده که ظریف عصر امروز در سفارت ایران، میزبان چند شخصیت و نماینده احزاب لبنانی و فلسطینی بوده است.

جشن پیروزی انقلاب ایران در لبنان

محمد جواد ظریف دو سال پیش هم راهی لبنان شده بود. زمانی که میشل عون به ریاست جمهوری رسیده بود و سعد حریری هم نخست وزیر بود و مامور تشکیل دولت جدید لبنان. ظریف در آن سفر با میشل عون و سعد حریری دیدار کرد.

وزیر خارجه ایران قرار است در چارچوب این سفر روز دوشنبه با «میشل عون» رئیس جمهوری، «نبیه بری» رئیس پارلمان، «سعد حریری» نخست وزیر و «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت و گو کند.  سفر امروز ظریف به لبنان چهارمین سفر او به این کشور در جایگاه وزیر امور خارجه ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب‌الله در آمریکا اتهامات خود را پذیرفت

نام پسر رهبر حزب الله لبنان در فهرست تروریستی آمریکا قرار گرفت

حریری در گفتگو با یورونیوز: حزب‌ الله سیاست من در قبال خلیج فارس را نمی‌پذیرد