دو توافق در مذاکرات قطر؛ ملا برادر نماینده طالبان شد

دو توافق در مذاکرات قطر؛ ملا برادر نماینده طالبان شد
دو توافق در مذاکرات قطر؛ ملا برادر نماینده طالبان شد Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ملا برادر یکی از بنیان‌گذاران طالبان و معاون رهبر پیشین این گروه، ملا محمد عمر است.

آگهی

ملا عبدالغنی برادر به عنوان رئیس دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر گماشته شد. به این ترتیب ملابرادر از این پس به جای شیرمحمد ستانکزی، مذاکره‌کننده پیشین طالبان با آمریکا نمایندگی طالبان در گفتگوهای دوحه را بر عهده خواهد داشت. وی همچنین از این پس سومین معاون هبت الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان افغانستان خواهد بود. طالبان این انتصاب جدید را تأیید کرده‌اند.

ملا برادر یکی از بنیان‌گذاران طالبان و معاون رهبر پیشین این گروه، ملا محمد عمر است. او به مدت هشت سال در پاکستان زندانی بود و در سال ۲۰۱۸ با میانجیگری زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، از زندان آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع‌نیوز افغانستان، طالبان همچنین از تغییرات گسترده در رهبری شماری از کمیسیون‌های این گروه هم خبر داده و برای برخی از ولایت‌ها نیز والیان تازه معرفی کرده است.

دو توافق تازه در گفتکوهای قطر

از سوی دیگر در چهارمین روز از دور تازه گفتگوها میان نمایندگان ایالات متحده آمریکا و گروه طالبان که روز دوشنبه یک دلو (بهمن) در دوحه، پایتخت قطر برگزار شد دست کم دو توافق به دست آمد.

در این گفتگوها که روز پنج‌شنبه ۴ دلو (بهمن) نیز ادامه داشت، از سویی واشنگتن جدول زمان‌بندی خروج نیروهایش را از افغانستان اعلام خواهد کرد و از سوی دیگر طالبان تعهد دادند که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نخواهد بود.

طالبان با این حال گفته‌اند که تصمیم در مورد آتش‌بس در صلاحیت دفتر آنها در قطر نیست. نمایندگان آمریکا نیز گفه‌اند که برای خروج نیروهایشان از افغانستان باید اجماع بزرگ‌تری شکل بگیرد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی دولتمردان افغانستان از مذاکره احزاب با طالبان

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد