جلیقه زردها؛ محاکمه قهرمان پیشین بوکس فرانسه

جلیقه زردها؛ محاکمه قهرمان پیشین بوکس فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کریستوف دتنژه به اتهام حمله به دو تن از نیروهای پلیس ضدشورش دادگاهی می شود و احتمال دارد دست کم حکم هفت ساله زندان بگیرد.

آگهی

جلسه دادگاهی کریستوف دتنژه امروز در پاریس برگزار می شود. کریستوف دتنژه، قهرمان پیشین مشتزنی فرانسه شنبه گذشته در جریان تظاهرات جلیقه زردها در پاریس با دو پلیس ضدشورش درگیر شد.

در ویدئویی که از این درگیری منتشرشد می بینیم که کریستوف دتنژه در حالی که گروه جلیقه زردها از سوی نیروهای پلیس مورد حمله قرارگرفته اند سعی می کند با این نیروها برخورد کند. حمله به نیروهای پلیس در فرانسه جرم محسوب می شود و انتشار ویدئویی که در آن کریستوف دتنژه نیروهای پلیس را زمین گیر می کند با واکنش های دوگانه ای مواجه شد.

وزیر کشور، کریستوف کاستانر خواستار مجازات هرچه سریعتر این مشتزن شد و حامیان جلیقه زردها از او به عنوان یک قهرمان تقدیر کردند. ویدئوهای مختلفی در حمایت از کریستوف دتنژه بروی صفحه شبکه های اجتماعی رفت. همزمان یک کارزار اینترنتی برای حمایت مالی از کریستوف دتنژه که پلیس ضد شورش فرانسه را به باد کتک گرفت، موفق شد بیش از ۱۱۵‌هزار یورو برای این قهرمان پیشین بوکس پول جمع آوری کند.

بیشتر بخوانید:

فرانسوی‌ها بیش از ۱۱۵ هزار یورو برای مشت‌زنی که پلیس را کتک زد جمع کردند

کریستوف دتنژه خود را روز یکشنبه به نیروهای پلیس فرانسه معرفی کرد. فردای بازداشت او خواهر او فیلمی از وی را منتشرکرد که در آن این قهرمان مشتزنی فرانسه پشیمانی خود را از حمله به نیروهای پلیس اعلام می کند و همزمان می گوید چاره ای جز این در آن زمان نداشته است. به گفته او نیروهای پلیس به یک زن جلیقه زرد حمله کرده و او را به باد کتک گرفته بودند که کریستوف دتنژه با خشم و عصبانیت به کمک این زن رفت.

این زن در روزهای گذشته بارها در تماس با دیگر رسانه ها اعلام کرد که کریستوف دتنژه برای کمک به او نیروهای خشن پلیس ضدشورش حمله کرده است.

بدلیل غیرقانونی بودن حمله به پلیس در فرانسه، کریستوف دتنژه می تواند با حکم دست کم هفت سال زندان مواجه شود. حکمی که هرچند دولت امانوئل ماکرون را راضی خواهد کرد اما می تواند آتش خشم جلیقه زردها را تندتر کند، جلیقه زردهایی که آماده هفته نهم تظاهرات گسترده در شنبه آینده می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون در «نامه به فرانسوی‌ها» محورهای طرح گفتگوی ملی را تعیین کرد

حضور پررنگ «مشت‌زنان» در تظاهرات جلیقه زردهای فرانسه

تعداد زندانیان در فرانسه رکورد زد؛ بیش از ۲ هزار زندانی باید روی زمین بخوابند