فرماندار کالیفرنیا مراسم تحلیف را با کودک ۲ ساله‌اش به جای آورد

فرماندار کالیفرنیا مراسم تحلیف را با کودک ۲ ساله‌اش به جای آورد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرماندار کالیفرنیا در مراسم تحلیف‌اش چند مهمان ویژه داشت. همسر او به همراه چهار فرزندش در این مراسم همراه او بودند.

آگهی

گاوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا در مراسم تحلیفش چند مهمان ویژه داشت. همسر و چهار فرزند او در کنارش ایستادند تا او مراسم سوگند تحلیف را به عنوان فرماندار کالیفرنیا به جا آورد. 

او در این مراسم از سیاست‌های ضد مهاجرت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا انتقاد کرد. به ویژه اینکه این سیاست‌ها در برخی موارد جداسازی فرزندان از خانواده‌ها را نیز به دنبال دارد.

او همچنین به کنایه از دیوارسازی ترامپ سخن گفت و افزود: «بچه‌ها نه باید از خانواده دور نگه‌داشته شوند و نه اینکه گرسنه بمانند. آن هم در شرایطی که سیاستمداران به دنبال ساخت دیواری با هزینه میلیاردی هستند. دیواری که هرگز ساخته نخواهد شد.»

نیوسام همچنین افزود: «من و همسرم جنیفر چهار فرزند داریم و دلمان می‌خواهد زندگی امن و آرامی برای آنها به وجود آوریم. اما نه تنها فرزندان فرمانداران و فیلم‌سازان که تمامی بچه‌ها باید فارغ از اینکه متولد اینجا بوده‌اند یا به آمریکا مهاجرت کرده‌ اند، حق دارند بتوانند از تمام این امکان‌ها برخوردار باشند.»

پسر دو ساله در آغوش پدر

او در سخنرانی تحلیفش، فرزند دو ساله اش را در آغوش گرفت و گفت: «ما کالیفرنیایی‌ها بیش از هر زمان دیگری اهمیت خانه و بچه‌ها را می‌فهمیم. آنها برای ما اهمیت دارند.»

او پیش از این نیز درباره استیضاح دونالد ترامپ گفته بود که پیگیری استیضاح رئیس جمهوری آمریکا از سوی دموکرات‌ها دردی از دردهای کشور را دوا نمی‌کند چرا که اگر ترامپ برود هم یک نفر دیگر از دولتمردان او جانشینش خواهد شد. 

او همچنین تاکید کرده بود که دموکرات‌ها باید بر تدوین برنامه‌های سازنده و مهم متمرکز شوند. او چهل‌ودومین شهردار سان‌فرانسیسکو بود و نامش به عنوان جوانترین شهردار این شهر در صد سال گذشته به ثبت رسیده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامزدهای احتمالی دموکرات‌ها برای رقابت با ترامپ در سال ۲۰۲۰ چه کسانی هستند؟

کالیفرنیا به نبرد خشکسالی می رود

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها