پاپ به مناسبت کریسمس: تفاوت‌ها ارزشمندند، نه خطرناک

پاپ به مناسبت کریسمس: تفاوت‌ها ارزشمندند، نه خطرناک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پاپ فرانسیس خواستار پایان اختلاف ۷۰ ساله بین اسرائیل و فلسطین شد و ابراز امیدواری کرد که به مناسبت جشن کریسمس اسرائیلی‌ها و فلسیطینی‌ها گفتگوها را دوباره از سر گیرند.

آگهی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در پیام خود به مناسبت کریسمس از مردم جهان خواست تا تفاوت‌ها را ارج نهاده و آن را خطرناک نشمارند.

رهبر کاتولیک‌های جهان پیام سالانه کریسمس که از آن به عنوان پیامی «به شهر و به جهان» یاد می‌شود را از بالکن کلیسای سن‌پی‌یر در برابر هزاران نفر که در هوایی آفتابی در واتیکان جمع شده بودند، بیان کرد.

پاپ فرانسیس با اشاره به آتش‌بس که از چند روز پیش در یمن حکم‌فرما شده است، ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس پایانی باشد بر جنگ و قحطی در این کشور: «من به یمن فکر می‌کنم و به امید اینکه آتش‌بسی که با تلاش جامعه بین‌المللی به دست آمد، پایانی باشد بر گرسنگی و رنج کودکان و مردم یمن که از جنگ خسته شده‌اند.»

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنان خود به اوکراین و ناآرامی‌های این کشور نیز اشاره کرد و خود را نزدیک به مسیحیان این منطقه دانست و خواستار بازگشت صلح به اوکراین شد.

پاپ فرانسیس درحالی به مسیحیان اوکراین اشاره می‌کند که رییس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین ساخت کلیسایی ارتدوکس در اوکراین را که مستقل از قیومیت کلیسای ارتدوکس روسیه باشد، به شدت محکوم کرده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا با یافتن راه‌حلی سیاسی به «پناهنده‌های سوری که مجبور به ترک کشورشان شدند، یاری برسانند تا در صلح به خانه‌های خود بازگردند.»

پاپ فرانسیس خواستار پایان اختلاف ۷۰ ساله بین اسرائیل و فلسطین شد و ابراز امیدواری کرد که به مناسبت جشن کریسمس اسرائیلی‌ها و فلسیطینی‌ها گفتگو را دوباره از سر گیرند.

در پی تهدیدهایی مبنی بر بمب‌گذاری در کلیساها، پلیس ایتالیا به مناسبت اجرای مراسم عشاء ربانی و حضور هزاران زائر، تدابیر امنیتی در واتیکان و رم را تشدید کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عید کریسمس چقدر به ایرانیان مرتبط است؟

تشدید تدابیرامنیتی در رم و واتیکان یک روز پیش از کریسمس

اسطرلاب هزار ساله با نمادهای باورمندان سه دین ابراهیمی؛ ابزاری که گمان می‌کردند شیء بی‌ارزشی است