عباس عدالت، شهروند دو تابعیتی ایرانی - بریتانیایی پس از آزادی به لندن بازگشت

عباس عدالت، شهروند دو تابعیتی ایرانی - بریتانیایی آزاد شد
عباس عدالت، شهروند دو تابعیتی ایرانی - بریتانیایی آزاد شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای عدالت پس از هشت ماه از زمان دستگیری و بازداشت در تهران به بریتانیا بازگشته است. به گزارش «کارزار مقابله با تحریم ها و مداخله نظامی در ایران» کمپینی که گفته می شود توسط عباس عدالت در آمریکا تاسیس شده است، وی هفته گذشته از زندان آزاد شده بود.

آگهی

عباس عدالت، شهروند ایرانی-بریتانیایی و استاد دانشگاه امپریال کالج لندن که به اتهامات امنیتی در ایران بازداشت و زندانی شده بود، آزاد شد و به بریتانیا بازگشت.

رسانه های بریتانیایی به نقل از وزرات امور خارجه بریتانیا بازگشت این شهروند دوتابعیتی به بریتانیا را تایید کرده اند.

آقای عدالت که در دانشگاه امپریال کالج لندن ریاضی و انفورماتیک تدرسی می کند پانزدهم آوریل گذشته پس از دستگیری در تهران به زندان اوین منتقل شد. گفته می شود او برای فعالیت های دانشگاهی و علمی به ایران سفر کرده بود و روز پانزدهم آوریل در جریان یک کارگاه آموزشی در دانشگاه دستگیر شد.

وزارت خارجه بریتانیا اندکی پس از انتشار گزارش کمپین حقوق بشر در ایران مبنی بر دستگیری عباس عدالت توسط ماموران سپاه پاسداران اعلام کرد فورا در پی کسب اطلاعات درباره بازداشت این شهروند دوتابعیتی است.

بیشتر بخوانید:

یک شبکه خبری ایران در زمان دستگیری عباس عدالت مدعی شده بود که این استاد دو تابعیتی دانشگاه عضو یک شبه جاسوسی بریتانیا است که برخی از اعضای آن شناسایی و دستگیر شده اند.

آقای عدالت حالا پس از هشت ماه از زمان دستگیری و بازداشت در تهران به بریتانیا بازگشته است. به گزارش «کارزار مقابله با تحریم ها و مداخله نظامی در ایران» کمپینی که توسط عباس عدالت در آمریکا تاسیس شده است، وی هفته گذشته از زندان آزاد شده بود.

این کمپین پیشتر «سوء تفاهم از سوی دستگاه اطلاعاتی ایران و اطلاعات غلط» را منشا و دلیل اصلی دستگیری و بازداشت عباس عدالت در تهران عنوان کرده بود.

به گزارش رسانه‌های بریتانیایی دست‌کم سی شهروند دو تابعیتی دیگر از جمله چندین ایرانی - بریتانیایی در زندان‌های ایران به سر می بردند.

نازنین زاغری رتکلیف، یکی از آنها است که همچنان در بازداشت به سر می برد. این شهروند دوتابعیتی ایرانی - بریتانیایی فروردین سال ۱۳۹۵ هنگام ورود به ایران بازداشت و به اتهام مشارکت در براندازی و جاسوسی به ۵ سال زندان محکوم شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست فرانسه از ایران: به فریبا عادلخواه دسترسی کنسولی داشته باشیم

وزیر خارجه بریتانیا در تهران: آدم‌های بی‌گناه دوملیتی باید آزاد شوند

هشدار بریتانیا به دوتابعیتی‌ها نسبت به سفر به ایران