تنش بین ترکیه و شبه نظامیان کرد؛ اردوغان با ترامپ تلفنی گفتگو کرد

تنش بین ترکیه و شبه نظامیان کرد؛ اردوغان با ترامپ تلفنی گفتگو کرد
Copyright عکسها از رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش عملیات نظامی علیه یگان های مدافع خلق را آغاز خواهد کرد.

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مکالمه تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود از اقدامات شبه نظامیان کرد در مرز با کشورش ابراز نگرانی کرد.

بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه دو طرف در مورد لزوم همکاری کارآمدتر با یکدیگر در مورد بحران سوریه توافق کردند. با این حال جزئیات همکاری های مورد نظر بین واشنگتن و آنکارا منتشر نشده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش عملیات نظامی علیه یگان های مدافع خلق را آغاز خواهد کرد. وزارت دفاع آمریکا در واکنش به این تهدید ترکیه اعلام کرد که چنین اقدامی «غیر قابل پذیرش» خواهد بود.

احزاب کرد سوریه و گروههای متحد آنها نیز در واکنش به تهدید رئیس جمهوری ترکیه برای حمله به شمال سوریه آن را به منزله «اعلام جنگ» ارزیابی کردند.

از سوی دیگر وزارت خارجه عراق سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرد. دولت عراق نامه ای کتبی را به سفیر ترکیه تحویل داد که در آن نسبت به «نقض حریم هوایی» عراق اعتراض شده است.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «این وزارتخانه اقدامات جنگنده ترکیه را در نقش حریم هوایی عراق و هدفگیری چند محل در شمال عراق محکوم می کند. این حملات منجر به آسیب های جانی و مالی شده است.»

ترکیه روز جمعه چند حمله هوایی در شمال عراق انجام داد. در این حملات هشت شبه نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ کا کا) کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ وزیر دفاع موقت خود را معرفی کرد

اردوغان: حق همسایگی ایجاب می‌کند اکنون در کنار ایران باشیم

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین