برایان هوک به یورونیوز: اروپا دلایل زیادی برای تحریم ایران دارد

برایان هوک به یورونیوز: اروپا دلایل زیادی برای تحریم ایران دارد
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برایان هوک، مسئول اقدام ویژه ایران وزارت خارجه آمریکا با یورونیوز مصاحبه ای اختصاصی در بروکسل داشت.

آگهی

برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران می گوید که انتظار دارد اتحادیه اروپا، جمهوری اسلامی ایران را به خاطر آزمایش های موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای بزودی تحریم کند.

رئیس گروه اقدام ایران این هفته به همراه وزیر خارجه ایالات متحده به بروکسل سفرکرد تا در اجلاس ناتو شرکت کند. نیما قدکپور، خبرنگار یورونیوز در بروکسل با او گفتگو کرد.

خبرنگار یورونیوز از او پرسید در حالی که آمریکا با خروج از برجام باعث خشم اروپایی ها شد چگونه می خواهد این کشورها را برای تحریم های جدید شورای علیه برنامه موشکی ایران قانع کند؟

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

برایان هوک به یورونیوز گفت: «ما شواهد لازم و کافی داریم که نشان می دهد ایران در حال گسترش سامانه موشکی است. روندی که پیش گرفته ایم و می خواهیم همتایان اروپایی در این زمینه ما را همراهی کنند. با همتایان اروپایی خود ماه ها مذاکره و گفتگو کرده ام، ایالات متحده برخی از اشخاص و سازمان هایی را که می توانند در گسترش سامانه دفاعی ایران نقش داشته باشند به اروپا معرفی کرده است. اروپایی ها دلایل کافی برای پایان دادن به گسترش برنامه موشکی ایران را در اختیار دارند. همچنین در این زمینه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه های لازم را ارائه داده است.»

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که ایران «با موفقیت» موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را آزمایش کرده است. همزمان آنژ وندر مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه آزمایش موشکی ایران را اقدامی «تحریک آمیز» خواند و آن را مغایر با «قطعنامه ۲۲۳۱» سازمان ملل متحد دانست.

در مقابل سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برنامه موشکی تهران را برنامه‌ای «دفاعی» خواند و گفت که آزمایش‌‌های موشکی تهران ناقض قطعنامه‌‌های شورای امنیت نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برایان هوک: مردم ایران به جای لعنت فرستادن، علاقه‌مند به کار و اشتغال هستند

انقضای تحریم‌های موشکی؛ ایران در تلاش برای «اثبات اقتدار»، آمریکا و متحدان به دنبال حفظ «محدودیت‌ها»

آمریکا خواهان کاهش تنش با ایران است؟ یا گزینه «خرید زمان» مطرح است؟