امارات هم از مذاکرات صلح یمن در سوئد حمایت کرد

امارات هم از مذاکرات صلح یمن در سوئد حمایت کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امارات متحده عربی می‌گوید مذاکرات صلح یمن در سوئد فرصتی بی‌نظیر برای پایان دادن بحران یمن است.

آگهی

امارات می‌گوید از گفتگوهای صلح یمن در سوئد حمایت می‌کند.

انور قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه روز سه‌شنبه ۴ دسامبر گفتگوهای صلح یمن در سوئد را فرصتی تعیین کننده برای یافتن یک راه‌حل سیاسی در جهت حل بحران یمن دانست.

آقای قرقاش که کشورش به همراه عربستان، ارکان اصلی ائتلاف عربی را تشکیل می‌دهند که جنگ با یمن را آغاز کرده‌ است، افزود: «یک راهکار باثبات سیاسی، بهترین فرصت را برای پایان دادن به بحران کنونی یمن پدید می‌آورد. یمن و ثبات آن امری مهم برای منطقه است. موضوعی که با حضور شبه نظامیان غیرقانونی در این کشور به دست نمی‌آید.»

بیشتر بخوانید:

چراغ سبز سنای آمریکا برای بازنگری در حمایت نظامی از عربستان در جنگ یمن

**

از سوی دیگر مارک لوکاک، رئيس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد، یمن به ۴ میلیارد دلار کمک فوری نیاز دارد تا از فروپاشی دوباره واحد پول ملی این کشور جلوگیری شود.

آقای لوکاک همچنین گفت که درباره کسری بودجه و نیاز به پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان یمنی برای سال ۲۰۱۹ با مقامات عربستان، امارات و ایالات متحده گفتگو کرده است.

گفتگوهای صلح یمن قرار است هفته آینده در سوئد برگزار شود. این مذاکرات که تحت نظر سازمان ملل است، با حمایت کشورهای جهان و همچنین بازیگران منطقه‌ای رو به رو شده است. جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرده است از این مذاکرات استقبال می‌کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم ۱۰ سال حبس علیه فعال مدافع حقوق بشر در امارات تائید شد

مذاکرات صلح یمن از روز پنجشنبه در سوئد آغاز می شود

مذاکرات صلح یمن در سوئد؛ نمایندگان دولت یمن وارد استکهلم شدند