بازگشایی قفل چهار راه ولیعصر تهران به نفع معلولان

بازگشایی قفل چهار راه ولیعصر تهران به نفع معلولان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فعالان مدنی و اعضای شورای شهر امروز برای بازگشایی قفل نرده‌ها به چهار راه ولیعصر رفته‌‌اند

آگهی

قفل نرده‌های چهار‌راه‌ ولیعصر تهران همزمان با روز جهانی معلولان دو هفته باز شد تا آنها بتوانند به آسانی در این خیابان تردد کنند. البته این قفل‌ها زود بسته شدند.

 پلیس راهور از ترس ایجاد ترافیک در چها‌رراه دوباره نرده‌ها را قفل کرد. امروز فعالان شهری به همراه اعضای شورای شهر دوباره به چهار راه ولیعصر رفته‌اند تا بتوانند اعتراض‌شان به نرده‌کشی را به گوش مسوولان و به‌ویژه پلیس راهور برسانند. فعالان شهری بر این باورند که نرده‌کشی برای مهمترین چهارراه فرهنگی تهران بی‌معنا و کابرد است و با حرف و آموزش می‌توان کاری کرد که ترافیک  در چهارراه کاهش یافته و مدیریت شود.

اعضای شورای شهر در به ثمر رسیدن خواسته فعالان شهری تا کنون بارها به چهارراه ولیعصر رفته‌اند. در این میان محمد جواد حق‌شناس و الهام فخاری و حجت میرزایی و زهرا نژاد بهرام بیش از دیگران فعال بوده‌اند. الهام فخاری بارها با هدف حمایت از نهادهای مدنی در تویتر مطالبی را منتشر کرده است.

آموزش مردم برای جلوگیری از ترافیک

اما بیش از دیگر گروه‌ها این معلولان هستند که در فقدان زیرساخت شهری امکان تردد در چهارراه ولیعصر را ندارند. معاون حمل و نقل شهرداری تهران، اعضای شورای شهر و نهادهای مدنی موافق برداشته‌شدن نرده‌ها هستند. سازمان مردم‌نهاد باهمستان در این زمینه با حضور در چهارراه ولیعصر تلاش کرده به مردم آموزش‌های لازم را ارایه کند. این آموزش‌ها با هدف آگاه‌سازی شهروندان برای کاهش ترافیک احتمالی به دنبال گشایش نرده‌ها انجام می‌شود. گشایش قفل نرده‌ها با همکاری نهادهای مدنی و شورای شهر انجام شده و موقتی است و بازماندن آن نیازمند همکاری شهروندان است.

«شهر باید از خودروها پس گرفته شود و به عابران پیاده داده شود»

ترافیک در چهار راه ولیعصر همواره دلیل اصلی نرده‌کشی‌ها عنوان شده است. اما معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران بر این باور است که «شهر باید از خودروها پس گرفته شود و به عابران پیاده داده شود.»

فعالان مدنی و اعضای شورای شهر روز دوشنبه ۱۲ آذر برای بازگشایی قفل نرده‌ها به چهار راه ولیعصر رفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتشار بوی نامطبوع در تهران از «منبع نامشخص»

ابداع برچسب جدیدی که امکان صحبت بدون نیاز به تارهای صوتی را به بیماران می‌دهد

قانون اساسی اسپانیا در جهت حمایت از «افراد دارای معلولیت» اصلاح می‌شود