پارلمان بریتانیا ۱۱ دسامبر درباره توافق برکسیت رای‌گیری می‌کند

پارلمان بریتانیا ۱۱ دسامبر درباره توافق برکسیت رای‌گیری می‌کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نخست وزیر بریتانیا در جمع نمایندگان پارلمان بریتانیا و خطاب به آن‌ها گفت: «با قاطعیت کامل می‌توان امروز به نمایندگان پارلمان بگویم که توافق بهتری وجود ندارد. رهبران کشورهای اتحادیه اروپا دیروز همین را به طور روشن اعلام کردند.»

آگهی

پارلمان بریتانیا ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) درباره توافق برکسیت و خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای‌گیری می‌کند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا این تاریخ را به صورت رسمی تایید کرد و گفت: «من منتظر رسیدن ۱۱ دسامبر هستم... زمانی که مجلس تصمیم خواهد گرفت با خواست مردم بریتانیا چگونه برخورد کند.»

نخست‌وزیر بریتانیا روز گذشته پس از تایید توافق برکسیت از سوی رهبران ۲۷ کشور اروپایی، در یک نشست خبری اعلام کرد که با این توافق، آینده‌ای روشن مقابل مردم بریتانیا نمایان شد.

وی امروز پس از بازگشت از بروکسل در جمع نمایندگان پارلمان بریتانیا و خطاب به آن‌ها گفت: «امروز با قاطعیت کامل می‌توانم به نمایندگان پارلمان بگویم که توافق بهتری وجود ندارد. رهبران کشورهای اتحادیه اروپا دیروز همین را به طور روشن اعلام کردند.»

او تاکید کرد که وظیفه فعلی در هفته‌های آتی بررسی دقیق جزئیات توافق است و در صورت رد شدن توافق در پارلمان، کسی نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد و بریتانیا در صورت رد شدن توافق برکسیت قدم به جایی ناشناخته خواهد گذاشت.

وی افزود: «باید با احترام به بحث و گفتگو نشست و همین‌طور به نظرات شهروندان گوش سپرد و در نهایت تصمیم گرفت چه اقدامی در جهت منافع ملی ما است.»

وی دو راه حل پیش روی نمایندگان گذاشت و گفت: «ما می‌توانیم از این توافق حمایت کنیم و به رای رفراندم احترام بگذاریم و آینده‌ بهتری را برای همه مردم بسازیم. شما نمایندگان پارلمان می‌توانید تصمیم بگیرید که توافق برکسیت را رد کنید و باز به خانه اول بازگردیم.»

خانم می در عین حال تاکید کرد که تصمیم دوم موجب تفرقه و بلاتکلیفی خواهد شد.

نخست وزیر بریتانیا گفت: «من به آنچه در جهت منافع ملی است باور دارم. مردم بریتانیا خواستار توافقی هستند که به رای رفراندم احترام می‌گذارد و به ما این فرصت را اعطا می‌کند که به عنوان یک ملت در کنار هم دوباره جمع شویم. این همان توافق است. توافقی که خواسته مردم بریتانیا را برآورده می‌کند.»

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا در واکنش به سخنان خانم می گفت: «تایید این توافق یک خودزنی ملی است. این پارلمان جز رد کردن آن گزینه دیگری ندارد.»

بیشتر بخوانید:

سخنگوی ترزا می: کابینه حاضر است بدون موافقت پارلمان از اتحادیه اروپا خارج شود

سخن‌گوی نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه ۲۶ نوامبر (۵ آذر) گفت کابینه خانم می موافقت خود را برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا حتی بدون موافقت پارلمان اعلام کرده است.

روز گذشته سران اتحادیه اروپا در اجلاس مشترک خود در بروکسل به طور رسمی توافق برکسیت را تایید کردند.

با این وجود، سخنگوی نخست وزیر بریتانیا گفت خانم می سناریوهای دیگری از جمله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون موافقت پارلمان و یا آینده‌ای بدون برکسیت را نیز در نظر گرفته است اما تمرکز بر روی جلب رای نمایندگان پارلمان برای تایید توافق خواهد بود.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز گذشته پس از تایید توافق برکسیت از سوی رهبران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا اعلام کرد که «این بهترین توافق ممکن بود.»

خانم می امروز در حالی در مقابل نمایندگان پارلمان بریتانیا از توافق برکسیت دفاع کرد که وزیر برکسیت و چهار عضو دیگر کابینه وی در اعتراض به پیش‌نویس توافق برکسیت در حدود ده روز پیش از سمت خود استعفاء دادند.

در صورت عدم رای موافق نمایندگان پارلمان بریتانیا به توافق تایید شده توسط اتحادیه اروپا، کابینه خانم می اعلام کرده است برای خروج بدون موافقت پارلمان، مذاکرات لازم را انجام داده‌اند.

سخن‌گوی نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد ترزا می سران تجاری و بازرگانی را به منظور اطلاع رسانی درباره آخرین تحولات برکسیت خواهد پذیرفت.

آگهی

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برکسیت؛ پارلمان بریتانیا بار دیگر توافق را بررسی می‌کند

عالی‌ترین مقام دیوان دادگستری اروپا خروج یکطرفه بریتانیا از اتحادیه اروپا را قانونی توصیف کرد

کدام کشورهای اروپا با پیش‌نویس برکسیت مخالفند؟