روزهای سرنوشت‌ساز توافق برکسیت؛ بیم و امید در لندن و بروکسل

روزهای سرنوشت‌ساز توافق برکسیت؛ بیم و امید در لندن و بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این توافق در دسترس ما است و من مصمم هستم که آن را به نتیجه برسانم.»

آگهی

ترزا می،‌ نخست وزیر بریتانیا روز پنجشنبه پیش‌نویس توافقنامه روابط آینده اروپا و بریتانیا را توافقی «مناسب برای تمام مردم» کشور خواند. 

وی با بیان این که «مردم بریتانیا می‌خواهند این کار به سرانجام برسد.» افزود: «آنها توافقنامه خوبی می‌خواهند که ما را در مسیر آینده روشنتری قرار دهد....این توافق در دسترس ما است و من مصمم هستم که آن را به نتیجه برسانم.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

نخست وزیر بریتانیا همچنین تلفنی کابینه خود را در جریان آخرین نتایج مذاکراتش با سران اروپا قرار داد و گفت: «این توافق به نتیجه همه‌پرسی تحقق می‌بخشد.» خانم می تاکید کرد که این توافق نظر مردم بریتانیا را جلب خواهد کرد و مشمول مساله مالکیت جبل‌الطارق نیز خواهد شد.

چراغ سبز مذاکره‌کنندگان

همزمان دونالد توسک، رئیس شورای اروپا در توییتی نوشت‌: «رئیس کمیسیون اروپا به من اطلاع داد که بر پیش‌نویس بیانیه آینده روابط اروپا و بریتانیا در سطح مذاکره‌کنندگان توافق شده و در سطح سیاسی نیز کلیات آن مورد موافقت قرار گرفته است. اکنون باید منتظر تایید نهایی رهبران کشورهای عضو باشیم.»

نمایندگان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که بر سر کلیات بیانیه روابط آینده اروپا و بریتانیا، توافق شده است، بیانیه‌ای که تعیین کننده قواعد و مقررات تجارت‌، امنیت و دیگر مسائل مشترک طرفین پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست.

نخست وزیر بریتانیا، روز گذشته و پس از دیدار و گفتگو با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل اعلام کرد که برای از سرگیری و به نتیجه رساندن گفتگوهایش با آقای یونکر روز شنبه دوباره راهی بروکسل خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترزا می بعد از نشست سران اتحادیه اروپا: این بهترین توافق ممکن بود

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد

درباره بیماری کیت میدلتون عروس خاندان‌سلطنتی بریتانیا چه‌می‌دانیم؛آیا سرطان در افراد جوان غیرعادیست؟