جودوی جایزه بزرگ هلند؛ ۲۷ کشور مدال گرفتند

جودوی جایزه بزرگ هلند؛ ۲۷ کشور مدال گرفتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هورتس آتانگانا نخستین مدال جهانی جودو را در مثبت ۷۸ کیلوگرم زنان برای کامرون به ارمغان آورد.

آگهی

ستاره آخرین روز مسابقات جودوی جایزه بزرگ لاهه در هلند الکساندر کوکولژ از صربستان بود. قهرمان صرب امروز عملکردی تماشایی داشت و در دور نخست وزن منهای ۹۱ کیلوگرم توانست بر حریفانی از روسیه و بلژیک غلبه کند.

کوکولژ در فینال برابر قهرمان جهان شرآزادایشویلی قرار گرفت که تمامی روز جانانه مبارزه کرده بود.

به این ترتیب فینال میان دو قهرمان و نایب قهرمان اسبق برگزار شد و جودوکار صرب توانست با نمایشی برتر به ویژه با فن پای عالی به مدال طلای این وزن برسد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

خود او درباره حریف سرسختش می‌گوید: «ما چند بار با هم روبرو شده‌ایم و مبارزه‌های بزرگی داشتیم. مبارزه ما هیچوقت خسته‌کننده نیست. ما هر دو با گارد باز چپ به راست می‌جنگیم. این بار من پیروز شدم و از این بابت بسیار خوشحالم.»

اما در جودوی زنان آنتونینا اشملوا از روسیه قهرمان امروز بود. او که در مقدماتی جودوی پرتحرک و پویا را به نمایش گذاشته بود توانست در منهای ۷۸ کیلوگرم بر سماما هاوا کامارا از فرانسه چیره شود. 

او که با اجرای فن خوبش در خاک توانست نخستین مدال طلای جهانی خود را به دست آورد می گوید: «بسیار خوشحالم. زمان زیادی منتظر این لحظه بودم و بسیار خوشحالم که سرانجام رسید.»

هورتس آتانگانا نخستین مدال جهانی جودو را در مثبت ۷۸ کیلوگرم زنان برای کامرون به ارمغان آورد.

پیتر پالچیک از اسرائیل در منهای یکصد کیلوگرم پیروز میدان بود. او در فینال بر میکیتا اسویرید از بلاروس غلبه کرد به دومین طلای جهانی خود دست یافت.

هورتس آتانگانا نخستین مدال جهانی جودو را در مثبت ۷۸ کیلوگرم زنان برای کامرون به ارمغان آورد. و ماریانا سلوتسکایا از بلاروس با تکنیک برترش برنده طلای این وزن شد.

یاکیف خامو از اوکراین با اجرای یک اوشی گاری زیبا بر سیمیونسکو از رومانی غلبه کرد تا در مثبت یکصد کیلوگرم به طلا برسد. به این ترتیب جودوکاران ۲۷ کشور در مسابقات لاهه به مدال رسیدند.

اما زیباترین اجرای فن امروز مسابقات را ایونا لوکاسن از هلند به نام خود ثبت کرد. او با اجرای یک سئوی ناگه فوق‌العاده بر روی مارهیند ورکرک،‌ قهرمان اسبق جهان به مدال برنز رسید. 

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ طلای سنگین وزن گرند اسلم اوساکا بر گردن هنک گرول

جودوی جایزه بزرگ تاشکند؛ پیشتازی تیم کوزوو و درخشش میزبانان

روز نخست مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲؛ هلند و آرژانتین گرفتار شگفتی نشدند