رهبر ایران خطاب به آمریکا: شما غلط می‌کنید ما را مقصر می‌دانید

رهبر ایران خطاب به آمریکا: شما غلط می‌کنید ما را مقصر می‌دانید
Copyright ایرنا
Copyright ایرنا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«۴۰ سال است که چالش بین آمریکا و ایران ادامه دارد و انواع تحرکات از سوی دشمن اتفاق افتاده است؛ از جنگ نظامی و اقتصادی تا جنگ رسانه ای را آمریکا به راه انداخت.»

آگهی

رهبر ایران می‌گوید در چالش ۴۰ ساله میان ایران و آمریکا، طرف مغلوب آمریکاست.

سید علی خامنه‌ای روز شنبه ۱۲ آبان در سخنرانی در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: «۴۰ سال است که چالش بین آمریکا و ایران ادامه دارد و انواع تحرکات از سوی دشمن اتفاق افتاده است؛ از جنگ نظامی و اقتصادی تا جنگ رسانه ای را آمریکا به راه انداخت.»

وی با یادآوری این که «هدف آمریکا به دست آوردن دوباره سیطره‌ای بود که در دوره‌ طاغوت داشت، اما نتوانست»، گفت: «یک حقیقت مهمی در این بین وجود دارد و آن این که در این چالش ۴۰ ساله، طرف مغلوب آمریکا و طرف پیروز جمهوری اسلامی است. دلیل مغلوب بودن آمریکا هم این است که حمله را او شروع کرده اما به مقاصد خود نرسیده است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رهبر ایران با گفتن این که «قدرت آمریکا رو به افول و رو به زوال است» و «آمریکای امروز از آمریکای چهل سال قبل به‌مراتب ضعیف‌تر است»، تأکید کرد: «بسیاری از سیاسیون معتبر آمریکا معتقدند که قدرت نرم آمریکا فرسوده شده است.»

آقای خامنه‌ای با مقایسه دوران ریاست جمهوری باراک اوباما با دونالد ترامپ افزود: «در زمان اوباما هم همین‌طور بود، اما در زمان این آقا که واضح است. با هر تصمیمش در دنیا مخالفت می‌شود، نه‌ فقط مردم حتی دولت‌ها هم مخالفت می‌کنند. [...] حتی لیبرال دموکراسی هم دارد بی‌آبرو می‌شود. این رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم آمده و چوب حراج به همه‌ی این‌ها زده و تتمه‌ی آبروی آمریکا و لیبرال دموکراسی را برده است.»

بیشتر بخوانید:

وی همچنین با اشاره به کسری بودجه دولت آمریکا ادامه داد: «قدرت سخت آمریکا یعنی قدرت اقتصاد و نظامیگری‌شان هم رو به افول است. نیروی نظامی آمریکا به‌شدت سردرگم است و برای همین، برای پیشبرد اهداف نظامی‌شان از سازمان‌هایی مثل بلک‌واتر استفاده می‌کنند. اقتصادشان هم همین‌جور است. ۱۵ تریلیون دلار بدهی و ۸۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد.»

ایرنا

سید علی خامنه‌ای در مورد ادعای آمریکا مبنی بر دخالت ایران در کشورهای منطقه گفت: «این احساسات [استقلال‌طلبانه جوانان ایرانی] به‌ تدریج در جوانان کشورهای دیگر به‌ خصوص کشورهای همسایه‌ ما نیز رسوخ کرده است. البته آمریکا بعضی از این چیزها را از چشم ما می‌بیند و ما را هم تهدید می‌کند که "اگر جوانان فلان کشور همسایه به نیروهای ما حمله کنند، ما شما را مقصر می‌دانیم." خب شما غلط می‌کنید که ما را مقصر می‌دانید! مردم عراق و سوریه و لبنان و افغانستان و پاکستان از شما متنفرند. این به ما چه ربطی دارد؟ چرا آمریکایی‌ها نفرت ملت‌ها از خودشان را درک نمی‌کنند؟ بد کردید، سیطره‌جویی کردید و مردم حق دارند از شما متنفر باشند.»

سخنان رهبر ایران یک روز پیش از آغاز رسمی دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار می‌شود.

روز یکشنبه ۱۳ آبان که در تقویم رسمی ایران از آن به عنوان «روز دانش‌آموز» و «مبارزه با استکبار جهانی» یاد می‌شود، ارزش نمادینی دارد زیرا همزمان سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ نیز هست.

دسترسی آسان به اخبار روز جهان با اپلیکیشن یورونیوز

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پمپئو: ترامپ آماده دیدار با روحانی و خامنه‌ای است

«انتخاب بولتون و پمپئو؛ روزهای سختی در انتظار آقایان خامنه‌ای و روحانی است»

رهبران «گروه ۷» از تلاش جمعی برای تثبیت اوضاع همچنین احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران خبر دادند