دفتر محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق ایران تخلیه شد

دفتر محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق ایران تخلیه شد
Copyright عکس سمت راست از ایلنا
Copyright عکس سمت راست از ایلنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«در گذشته هم این اتفاق افتاده است. در دولت احمدی‌نژاد این فشارها را آوردند و با قطع آب، برق و تلفن دفتر خواستار ترک آن‌جا شدند.»

آگهی

اختلاف میان موسسه نشر آثار امام و بنیاد مستضعفان باعث شد تا دفتر محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران تخلیه شود.

در حالیکه علی خاتمی، رئیس دفتر سید محمد خاتمی در گفت‌وگو با ایلنا این نقل و انتقال را طبیعی ارزیابی می‌کند اما جواد امام مدیرعامل بنیاد باران می‌گوید که از مدت‌ها قبل به موسسه فشار آوردند تا این دفتر را پس بگیرند.

آقای امام اضافه کرد: «در گذشته هم این اتفاق افتاده است. در دولت احمدی‌نژاد این فشارها را آوردند و با قطع آب، برق و تلفن دفتر خواستار ترک آن‌جا شدند.»

وی گفت که آقای خاتمی از طرف موسسه نشر آثار اما در این دفتر مستقر شده بود اما در حال حاضر مجبور به تخلیه ساختمان هستند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

آقای امام می‌گوید وفق قوانین، دولت موظف است برای استقرار روسای‌جمهور سابق خود محلی را تدارک ببیند.

رئیس بنیاد باران تصریح کرد که درحال حاضر جایی برای دفتر جدید مشخص نشده است و ما در حال جمع‌آوری وسایل هستیم؛ برابر قانون هم دولت باید مکانی را مشخص می‌کرد که نکرده است.

محمد خاتمی در دفتر خود در خیابان یاسر نیاوران

از سوی دیگر علی خاتمی درباره تخلیه این دفتر گفت: «آنجا صاحب و حساب و کتاب دارد؛ ما مهمان دفتر امام و حاج حسن آقا بودیم. طبق توافقی که با بنیاد مستضعفان صورت گرفته است باید آنجا را آماده کنند و لذا ما سربار آنان نیستیم.»

ایلنا، به نقل از یک مقام آگاه در بنیاد مستضعفان نوشت: «بنیاد مستضعفان ملکی را در اختیار آقای خاتمی قرار نداده بود که امروز بخواهد آن را پس بگیرد.»

این فرد که نامش مشخص نشده است، تاکید کرده است که یک مسئله حقوقی جزیی درباره ملک مورد نظر با موسسه نشر و حفظ آثار امام به وجود آمده است که به زودی برطرف می‌شود.

گفته می‌شود دفتر آقای خاتمی که اکنون در حال تخلیه است، محل اقامت سابق هوشنگ انصاری، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران وزیر اقتصادی دارایی دولت امیرعباس هویدا بود که بعد از انقلاب توسط جمهوری اسلامی مصادره شد. این دفتر در خیابان یاسر نیاوران قرار دارد و در سال ۱۳۸۴ توسط حسن خمینی نوه آیت‌الله خمینی در اختیار محمد خاتمی گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بررسی سخنان خاتمی در گفت‌وگو با ابطحی، عبدی، زیدآبادی و علی افشاری

هشدار خاتمی به دولت و نظام در گفت‌وگو با احمد شیرزاد و حمیدرضا ترقی

از ممنوع التصویر شدن محمد خاتمی چه کسانی سود می‌برند؟