دو طلا برای گرجستان؛ حاصل نخستین روز مسابقات جودوی ابوظبی

دو طلا برای گرجستان؛ حاصل نخستین روز مسابقات جودوی ابوظبی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اورانتس‌تسگ، جودوکار زن از مغولستان پنجمین طلای گرند اسلم خود را در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم به خانه برد.

آگهی

ستاره نخستین روز مسابقات جودوی گرند اسلم ابوظبی در رقابت‌های زنان نورا گژاکوا از کوزوو بود. او در مسابقه نیمه‌نهایی بر حریفی از چین تایپه غلبه کرد و در دیدار فینال با اجرای یک «کُشی گوروما» روی حریف روس خود یعنی آناستازیا کونکینا به امتیاز ایپون و نخستین مدال طلای خود دست یافت.

خود وی می گوید: «تقریبا احساسِ رفتنِ روی جایگاه را فراموش کرده بودم. چون در دو مسابقه قهرمانی پیش از این باخته بودم که خیلی ناامیدکننده بود. اما بعد از آن نتایج مأیوس‌کننده حالا این بازگشت خیلی خوب است. این نخستین مدال طلای گرند اسلم من است و بسیار خوشحالم.»

ستاره امروز مسابقات مردان هم وازا ماروِلاشویلی از گرجستان بود. او موفق شد در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم بر سکوی نخست بیایستد. او نیز در فینال این وزن با اجرای فن پرتابی کوشی گوروما به مدال طلا رسید.

نورا گژاکووا از کوزوو به نخستین مدال طلای خود در مسابقات گرند اسلم رسید.

ماروِلاشویلی درباره آمادگی‌اش برای این مسابقات می‌گوید: «بعد از مسابقات پیشین قهرمانی جهان خیلی تمرین کردم و حالا آماده ام تا در مسابقات توکیو و مسترز هم پیروز بشوم.»

اما طلای گرند اسلم در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم به امیران پاپیناشویلی از گرجستان رسید. او در یک فینال جانانه بر فرانسیسکو گاریگوس از اسپانیا غلبه کرد تا دومین طلا را به اردوی گرجستان ببرد.

وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل مدال برنز وزن منهای ۵۲ کیلوگرم را به گردن گیلی کوهن ورزشکار اسرائیلی و مدال طلای این وزن را نیز بر گردن اودت جیوفریدا از ایتالیا آویخت.

از سوی دیگر اورانس‌تسگ، جودوکار زن اهل مغولستان پنجمین طلای گرند اسلم خود را در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم به خانه برد. او در فینال با اجرای فوق العاده فن «سانکاکو گاتامه» در خاک، بر حریف کوزوویی پیروز شد.

**بیشتر بخوانید: **

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ ورزشکار گرجستانی در سنگین ترین وزن رقابت های جهانی طلا گرفت

بازی‌های آسیایی هانگژو؛ طلای سنگنوردی مردان و برنز قایقرانی زنان، ایران را در رتبه یازدهم نگه داشت

ایران نایب قهرمان مسابقات جهانی کشتی شد؛ عموزاد دومین مدال طلا را به گردن انداخت