نامزد خاشقجی دعوت ترامپ را نپذیرفت

نامزد خاشقجی دعوت ترامپ را نپذیرفت
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خدیجه چنگیز تاکید کرد که تا زمانی که رئیس جمهوری ایالات متحده در تلاشهای خود برای حل موضوع «صادق» نباشد برنامه ای برای سفر به آمریکا ندارد.

آگهی

نامزد جمال خاشقجی می گوید دعوت دونالد ترامپ از او برای سفر به واشنگتن با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی انجام شده است. 

خدیجه چنگیز تاکید کرد که تا زمانی که رئیس جمهوری ایالات متحده در تلاشهای خود برای حل موضوع «صادق» نباشد برنامه ای برای سفر به آمریکا ندارد. 

به گفته نامزد جمال خاشقجی این روزنامه نگار منتقد عربستان بر این باور بود که با مراجعه به کنسولگری این کشور در استانبول «مشکلی» برایش پیش نخواهد آمد.

با این حال خدیجه چنگیز در مصاحبه با یکی از روزنامه های ترکیه تاکید کرده است که جمال خاشقجی نگران بود که هنگام مراجعه اش به کنسولگری عربستان «تنش هایی» پیش خواهد آمد.

به گفته وی این روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان تمایلی برای مراجعه به کنسولگری عربستان نداشت. مقامات عربستان هفته گذشته پذیرفتند که جمال خاشقجی در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده است.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی و قتل او انتقادات زیادی را در عرصه بین المللی متوجه حکومت عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور کرد.

مقامات عربستان تاکنون سخنان متعدد و گاه ضد و نقیضی در مورد قتل جمال خاشقجی بیان کرده اند. دادستان عمومی عربستان در یکی از آخرین سخنان رسمی در مورد این پرونده تاکید کرده که قتل جمال خاشقجی «با قصد قبلی» انجام شده است.

این در حالی است که پیش از این مقامات عربستان از قتل جمال خاشقجی به طور «اتفاقی» و در جریان یک «نزاع» سخن گفته بودند.

خدیجه چنگیز در مورد اقامت نامزدش در ترکیه و مراجعه او به کنسولگری این کشور در عربستان گفت: «می دانید که شبکه محلی [تماسهای] او در ترکیه خیلی خوب بود، شبکه سیاسی اش هم همین طور! [...] او فکر می کرد که ترکیه کشور امنی است و اگر بازداشت شود و یا مورد بازجویی قرار گیرد موضوع به سرعت حل خواهد شد.»

به گفته نامزد جمال خاشقجی این روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان پس از اولین مراجعه خود به کنسولگری در روز ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) بدون مشکل ساختمان را ترک کرده بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: دلیلی ندارد روایت سعودی از قتل خاشقجی را باور نکنیم

اردوغان خطاب به عربستان: آمر قتل خاشقجی کیست و جسدش کجاست؟

پسر جمال خاشقجی عربستان را ترک کرد