اروپایی‌ها برای آخرین بار ساعت ها را تغییر می‌دهند؟

اروپایی‌ها برای آخرین بار ساعت ها را تغییر می‌دهند؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری بر این باورند که تغییر ساعت ها که در ابتدای بهار و پاییز هر سال انجام می شود در روند زندگی روزمره اخلال ایجاد می کند و بر فعالیتهای تجاری تاثیر منفی می گذارد.

آگهی

شهروندان اروپایی روز یکشنبه ۲۸ اکتبر (۶ آبان) در حالی ساعات خود را یک ساعت به عقب خواهند کشید که این احتمال وجود دارد که روند تغییر ساعت ها از سال آینده متوقف شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد وضع قانونی را در دست بررسی دارد که به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اجازه می دهد یکی از ساعت های تابستانی یا زمستانی را از بهار آینده به عنوان ساعت ثابت خود انتخاب کنند.

بسیاری بر این باورند تغییر ساعت ها که در ابتدای بهار و پاییز هر سال انجام می شود در روند زندگی روزمره اخلال ایجاد می کند و بر فعالیتهای تجاری تاثیر منفی می گذارد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

در مقابل گروهی دیگر بر این باور هستند که هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید کنترل ساعت رسمی کشورشان را در دست داشته باشند و اتحادیه اروپا نباید در این امر مداخله کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا پس از آنکه نتیجه یک تحقیق از حمایت گسترده شهروندان از عدم تغییر ساعت ها حکایت داشت تصمیم به دخالت در این موضوع گرفت.

ویولتا بولچ، کمیسر حمل و نقل اتحادیه اروپا در این مورد گفته است: «میلیون ها اروپایی از مشاوره عمومی ما استفاده کردند تا نظرشان را ابراز کنند. پیام بسیار روشن است: ۸۴ درصد آنها دیگر نمی خواهند ساعتها تغییر کند.»

وی افزوده است: «ما به همین ترتیب اقدام خواهیم کرد و طرحی پیشنهادی را برای پارلمان و شورای اروپا آماده می کنیم.»

آخرین دستورالعمل اتحادیه اروپا درباره تغییر ساعت به سال ۲۰۰۱ میلادی بر می گردد. بر اساس این دستورالعمل تمام ۲۸ کشور عضو اتحادیه تقویم مشترکی دارند و به این ترتیب همزمان با یکدیگر ساعتها را در آخرین یکشنبه ماه مارس به جلو می کشند. ساعتها همچنین به طور هماهنگ در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آخرین یکشنبه ماه اکتبر یک ساعت به عقب کشیده می شوند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای توقف تغییر ساعت زمستانی

تغییر ساعتها در اروپا؛ استدلال مخالفان و موافقان چیست؟

پارلمان اروپا بررسی می‌کند: آیا عقب و جلو رفتن ساعت به تاریخ می‌پیوندد؟