پارلمان اروپا بررسی می‌کند: آیا عقب و جلو رفتن ساعت به تاریخ می‌پیوندد؟

پارلمان اروپا بررسی می‌کند: آیا عقب و جلو رفتن ساعت به تاریخ می‌پیوندد؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیشتر از یک قرن است که قانون تغییر ساعت فصلی در اروپا به اجرا در می آید. پارلمان اروپا می خواهد این تغییر ساعت را برای همیشه به تاریخ بسپارد.

آگهی

پارلمان اتحادیه اروپا پیشنهاد لایحه عدم تغییر ساعت با توجه به فصل ها را تصویب کرد. طراحان این لایحه می گویند این بار به کمیسیون این اتحادیه فشار می آورند تا این لایحه این بار اجرایی شود. یعنی تغییر یکساعتی زمان در آغاز دو فصل سال دیگر به تاریخ می پیوندند. شان کلی، یکی از طراحان اصلی این لایحه می گوید: «بسیار خوشحالم بخاطر این که پس از سالها موفق شدیم نظر نمایندگان را تامین کنیم تا برای همیشه از دوگانگی ساعت دربیاییم و ساعتی ثابت در تمام سال داشته باشیم.» 

نمایندگان موافق این لایحه معتقد هستند تغییر ساعت می تواند روی جوامع اروپایی و شهروندان از منظر روانی و فیزیکی تاثیر منفی بگذارد. اولین بار تغییر ساعت در اروپا در دوران  جنگ جهانی اول آغاز شد. دلیل اصلی آن صرفه جویی انرژی بود. اما امروز نمایندگان اروپایی می گویند میزان صرفه جویی انرژی با تغییرساعت آن قدر ناچیز است که به  تاثیر مخربی که روی زندگی روزمره شهروندان می گذارد، نمی ارزد. 

پارلمان اروپا روی تغییر ساعت در تابستان و در زمستان در سال گذشته میلادی مطالعات فراوانی کرد و نهایتا محققان اعلام کردند که تغییرات ساعت بیشتر برای جامعه ضرر دارد تا منفعت. البته اتحادیه اروپا در صورتی که تصمیم به پایان تغییرات ساعت بگیرد امکان دارد با جهانی که این تغییرات را اجرا می کند به مشکل برخورد کند، خصوصا تالارهای بورسی که همواره ثانیه به ثانیه در سراسر جهان به هم مرتبط هستند. 

همچنین این تغییرات اگر تنها در اروپا اجرا شود می تواند روی تجارت جهانی اینترنتی هم تاثیربگذارد. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اروپایی‌ها برای آخرین بار ساعت ها را تغییر می‌دهند؟

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای توقف تغییر ساعت زمستانی

نقض حقوق بشر دلیل هشدار کم سابقه پارلمان اروپا به لهستان